Just nu i M3-nätverket
Jump to content

bildprogram

swag

Recommended Posts

hej skulle vilja ha ett program som fixar jpg bilder typ att jag ska minska ca 100 bilder till en och samma stolek så man slipper att ta en och en skulle lägga in saker på tradera då kom det upp att bilderna var för stora maxstolek 400

Tackar på förhand

Micke

Hej!

IrfanView har just detta i sin batch-bearbetning. Du kan välja flera olika sätt att ändra storlek, t.ex. att längsta sidan skall vara visst antal pixlar. Och du kan också göra ett antal andra justeringar och formatkonerteringar. Bildspelsfunktioner finns och man kan lätt bränna självspelande CD-skivor (samverkar med Nero).

Och det är gratis.

Gå till http://www.irfanview.com

Lycka till!

hej tack men jag fattar inte hur jag kan fixa om alla mina 100 bilder på en och samma gång så dom får samma stolek nu kan jag bara ta en bild i taget

Tackar på förhand

Micke

Kanske detta program hjälper ?

FastStone Photo Resizer och är gratis.

http://www.faststone.org/FSResizerDetail.htm

Annars Photoshop.

Gör en ny Action.Öppna en bild i photoshop.Ny Action och namnge denna .Spela in.Ändra storleken på bilden och stoppa inspelningen.

File/Automate/Batch och välj din Action.Välj mappen var du har dina bilder.Välj mål var du skall lägga dina nya förminskade bilder.OK och photoshop fixar till alla dina 100 bilder automatiskt.

mvh max12

hej kan du hjälpa mej med detta program laddat in mina bilder men jag får ju inte dom att vara samma stolek och inte tex 40x40

Tackar på förhand

Micke

tackar ska testa detta nu som du gjorde bilder på med texten tackar blir alla bilder likana stora nu när man fixar till bilderna

Tackar på förhand

Micke

hej har photoshop 9 svensk i datan men jag hittar inte det du skriver om vill du ta det igen på ett guide sätt om det går

Tackar på förhand

Micke

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...