Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Registerproblem?/Uppdateringar


Torbjörn  Henriksson

Rekommendera Poster

Torbjörn  Henriksson

Jag har sedan länge inte kunnat uppdatera Adobe Acrobat till version 7.0.9. Uppdateraren hämtar uppdateringen automatiskt men när jag ska installera så kommer alltid detta en bit in i installationen:

 

Det gick inte att komma åt nätverksplatsen y:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Help\SVE.

 

Jag får valet Försök igen eller Avbryt och det hjälper inte att försöka igen.

 

Det konstiga är att det står inte Program Files utan a:et är utbytt mot en stående rektangel. Och y: är inget jag kan hitta på datorn, vad står det för?

 

Jag har försökt avinstallera Adobe och sedan installera om men samma sak uppträder en bit in i avinstallationen så den version jag har installerad får jag inte bort.

 

Jag har försökt söka på internet på frasen där rektangeln är utbytt mot *, eller delar av frasen men det ger inget. Inte heller att söka på Acrobat +uppdatering +problem.

 

Jag fick tips att det kunde vara problem med registret så jag hittade ett till synes bra program på CNet som var freeware, Abexo Free Registry Cleaner, laddade hem det och körde det.

 

Problemet är att datorn startar om en bit in i körningen. Andra gången jag körde höll jag koll på var sökningen var när omstarten skedde och den sökte då igenom Software Microsoft Updates vilket verkar stämma med att jag har problem med uppdateringar.

 

Det är så att jag inte heller har lyckats med uppdateringen till WMP 10, det har inte heller funkat.

 

Kan man komma vidare härifrån på något sätt eller är det kört. Kan man fixa detta manuellt i registret?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...