Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Genuine Advantage


kicki112

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Den här senaste uppdateringen som Windows vill att man ska göra, den som ska försäkra MIG om att jag har en licensierad programvara, Windows XP i det här fallet. Jag vet väl själv om jag har suttit och laddat ner programmet eller om jag har köpt det!! I mitt fall var det redan installerat på datorn när jag köpte den. Jag får lite olustkänslor när jag läser avtalet, de försöker vinkla det hela som om det är för min skull, och så erbjuder de saker gratis, som redan är gratis!!!

 

Vad är detta? Känns lite integritetskränkande på något sätt, som om Bill Gates vill krypa in i min dator för att kolla läget. Dessutom står det att man inte kan avinstallera uppdateringen när man väl har installerat den. Känns nästan som ett övergrepp.

 

Är jag den enda som känner så här eller finns det fler som tycker att nu har Microsoft gått ett steg för långt?

 

Vänliga hälsningar

Kicki

 

"Carpe diem"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gates ser en presumtiv pirat i varje användare. Tex. du kan bara använda XP-Home aktivitetskoden en gång. Vid ominstallation måste du ta telefonen och knappa in 54 siffror och får tillbaka lika många som knappas in på PC.n.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...