Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

tappar bort trådlöst nätverk


chieef

Rekommendera Poster

hej

säger WOW vilken upplevelse Vista är.

Fick hem en ny burk i går, innan windiws var installerat hade jag fått stara om burken 4 gånger med hjälp av strömbrytaren WOW.

sedan så kunde inte jag gå ut på nätet om inte windowsbrandvägg ver avstängd. installerade norton's paket virus,brandvägg,mm,mm. Men efter ett par minuter så bryts wlan länken ner och det går ej att komma ut på nätet om inte en omstart görs eller en kabel kopplas till nätverkskort och router.

har gigabyte usb wlanstick o vista ultimate. Kan ej hitta vad som är fel. är det någon som har varit med om liknande.

tack på förhand

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är drivrutinerna för den trådlösa nätverksadaptern anpassade för Vista? Har du kollat att det inte finns nyare versioner på tillverkarens webbplats?

 

Är firmware uppdaterad i routern?

 

Vad är tillåtet i Nortons brandvägg?

 

Har du provat med olika placeringar av datorn och routern så att det blir bättre förbindelse mellan de två?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia

för ditt svar.

jag skall kolla up firmware för routern

gigabyte har inte något extra för pluggen på sin sida vid användande av vista.

på samma plats som denna burk nu står så stoppade jag en laptop, då jag tog usb wlan sticket från den. Längre bort så har jag 2 andra burkar som fungerar utan problem över Wlan nätet.

i norton så är det mesta tillåtet.

 

mvh

chieef

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju jämföra själv med vad som är tillåtet och blockerat i de andra datorerna, så att du inte har råkat blockera något med DHCP eller lokala nät.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...