Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PC för Alla behöver din hjälp!


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

Pontus Jeppsson

Hej på er!

 

Jag behöver din hjälp. PC för Alla är i färd med att göra en omfattande översyn och uppdatering av vårt kära supportforum. Det kommer att få en massa nya, praktiska funktioner och ett enklare, tydligare gränssnitt.

 

Men, som sagt, vi behöver din hjälp. Jag vill gärna få in så mycket synpunkter som möjligt på det nuvarande forumet. Både sånt som är bra och sånt som kan förbättras.

 

Arbetet med det nya forumet är än så länge bara i ett väldigt tidigt planeringsstadium, så det kommer inte att hända nåt här på ett tag. Jag kommer att hålla er informerade efterhand som arbetet går framåt.

 

Men det absolut viktigaste i ett forum är medlemmarna, och därför vill jag jättegärna ha en massa ris och ros från er, så att vi kan göra det nya forumet så bra som det nånsin går.

 

/Pontus, PC för Alla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där var dumt skrivet. Själv så behöver jag hjälp att ändra min email adress. jag får meddelande om svar på inlägg till min gamla email adress som jag har kvar. Vill helst ha till min nya adress maria.ebbeskog@comhem.se

jag kanske byter tillbaka när jag inte har comhem bredband längre.

/Maria

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Hej Maria!

Om du klickar på "inställningar" - inte den gröna fliken, utan nästan allra längst upp till höger på sidan i det blå fälet - så kan du ändra din e-postadress. Funkar det inte så skicka ett mejl till kundservice@idg.se så ändrar de det.

 

Det borde definitivt vara lättare att ändra den typen av inställningar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd PHPBB som insperationskälla. Har alltid gillat funktionerna den har.

 

[edit]

Post-rutan borde verkligen behöva ett ansiktslyft, ännu en gång refererar jag till PHPBB's lösning.

[/edit]

-=-

CPU: AMD Athlon X2 4200+

VGA: HIS Radeon X1600XT 256MB

RAM: 1024MB NONAME

HDD: 2X Seagate Barracuda (250 + 200GB)

MB: ASUS A8R32-MVP Deluxe [CrossFire]

PSU: Antec NeoPower 480W

 

[inlägget ändrat 2007-03-28 18:50:46 av Jiiniasu]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju via e-post påtalat mitt önskemål men det skadar ju inte att nämna det även här i forumet. Jag vill ha navigeringsmöjlighet att välja "Nästa" resp. "Föregående" inlägg sorterat på alla senaste inlägg och jag ska kunna komma åt dessa "navigeringsknappar" oavsett om jag bara läser en tråd eller just har besvarat en tråd (och sidan har uppdaterats med mitt svar).

Jag ska alltså inte behöva klicka på Hem, Senaste inlägg, och leta mig till där jag var, eller alternativt välja att backa i min webläsare till en eg. då för gammal sida (om jag svarat på ett inlägg) och bläddra vidare därifrån.

 

Under Diskussionsbevakning skulle det vara bra om man direkt i listan kan få en tidsstämpling när man valde bevakning eller alternativt att kunna tidsbestämma hur länge bevakningen ska vara aktiv.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan varmt rekomendera ett php forum (board) kodat av en kamrat till mig. Det tog honom ungefär ett år, på heltid. Gratis och oerhört resurssnålt, finns med Svensk språkfil till den senaste versionen:

 

http://www.azbb.org/index.php

 

 

.:Det finns 10 olika typer av människor:.

"De som förstår binärt, och de som inte gör det"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Bra nu har jag äntligen kommit in i forumet på mitt gamla konto. Jag var tvungen att skapa ett nytt användarnamn eftersom jag nu har bytt epostadress och Windows version. Jag använder Windows Ultimate för tillfället.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 years later...

Jag har hittat ett nytt forum nu... Det är för många klagomål på det jag skriver. :angry:  Somliga tycker att det är konstigt att jag gillar Engelska också när jag inte är så bra på det... :thumbsdown:  Det är ju tur att jag inte har fått några dumma telefonsamtal eller besök som det hotas om om man lämnar ut sin emailadress och namn. :thumbsup: Det kanske är några som har ringt men då svarar jag bara att jag har texttelefon och då ringer de oftast inte igen... :thumbsup: 

 

För övrigt så har jag en kusin som är programmerare. Men honom träffar jag inte. Jag träffar inga andra som heter Ebbeskog efternamn mer än mina föräldrar.  Orsaken till att vi inte träffar varandra i släkten är för att det blev ett bråk på en släktträff. I det andra foumet som jag har loggat in i vet ingen vem jag är om jag inte länkar till detta forum. 

/Maria

 

Det där var dumt skrivet. Själv så behöver jag hjälp att ändra min email adress. jag får meddelande om svar på inlägg till min gamla email adress som jag har kvar. Vill helst ha till min nya adress maria.ebbeskog@comhem.se jag kanske byter tillbaka när jag inte har comhem bredband längre. /Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skrivit det förut men jag ber att få upprepa det: Hur vore det med ett forum UTAN stora animerade reklambanners på varje sida? JAg svarar själv: Det vore underbart. Jag är med i ett helt gäng forum och bland dessa är Eforum absolut sämst när det kommer till utseende. Hela upplevelsen blir rörig med all reklam som A: Tar upp plats B: Ser för jäklig ut och C: Ökar laddningstidenerna. Mitt råd: Städa upp ordentligt och ge plats åt sidans innehåll, det vill säga anledningen till att besöka Eforum istället för att sätta stort fokus på reklamen. Det verkar vara lite 90-tal över det hela: Extra allt och jätterörigt utan att någon verkar bry sig om att det ser ut som "en tunna skit". Jag är inte här jätteofta och jag framhåller forumets utformning som en bidragande orsak. Nog sagt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skrivit det förut men jag ber att få upprepa det: Hur vore det med ett forum UTAN stora animerade reklambanners på varje sida? JAg svarar själv: Det vore underbart. Jag är med i ett helt gäng forum och bland dessa är Eforum absolut sämst när det kommer till utseende. Hela upplevelsen blir rörig med all reklam som A: Tar upp plats B: Ser för jäklig ut och C: Ökar laddningstidenerna. Mitt råd: Städa upp ordentligt och ge plats åt sidans innehåll, det vill säga anledningen till att besöka Eforum istället för att sätta stort fokus på reklamen. Det verkar vara lite 90-tal över det hela: Extra allt och jätterörigt utan att någon verkar bry sig om att det ser ut som "en tunna skit". Jag är inte här jätteofta och jag framhåller forumets utformning som en bidragande orsak. Nog sagt!

 

Fast.. om man offrar en kvart av sin tid kan man snygga upp lite...

 

post-52940-0-86379200-1484070964_thumb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skrivit det förut men jag ber att få upprepa det: Hur vore det med ett forum UTAN stora animerade reklambanners på varje sida? JAg svarar själv: Det vore underbart. Jag är med i ett helt gäng forum och bland dessa är Eforum absolut sämst när det kommer till utseende. Hela upplevelsen blir rörig med all reklam som A: Tar upp plats B: Ser för jäklig ut och C: Ökar laddningstidenerna. Mitt råd: Städa upp ordentligt och ge plats åt sidans innehåll, det vill säga anledningen till att besöka Eforum istället för att sätta stort fokus på reklamen. Det verkar vara lite 90-tal över det hela: Extra allt och jätterörigt utan att någon verkar bry sig om att det ser ut som "en tunna skit". Jag är inte här jätteofta och jag framhåller forumets utformning som en bidragande orsak. Nog sagt!

 

Du har tydligen inte förstått att det är tack vare reklamen som eforum kan leva vidare. Dessutom är inte eforum inte ensam om att ha reklam. Sweclockers som är en av de största och mest renommerade sidorna på nätet när det gäller datorer och teknik, behöver också reklam för att finnas till. Besökare där ombedes att inaktivera annonsblockerare.

 

Givetvis kan man stoppa reklamen som tidigare nämnts, men jag tycker inte att man kan gnälla på att reklamen finns. Utan reklam har vi kanske inget eforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja er kan man ju inte disskutera med, det är tydligt. Men eftersom vertpre nämnde Sweclockers: denna sida är snyggare, mer överskådlig och laddar snabbare än Eforum. Jag är inte emot reklam i sig, det är hur den används som spelar roll. Personerna bakom nämnda sida har lyckats göra en bra sida, personerna bakom Eforum har misslyckats. Denna tråd är så vitt jag förstår skapad i akt och mening att samla in synpunkter från medlemmarna men så fort jag yttrar min ståndpunkt får jag genast mothugg i stor skala. Ett beteende vilket inte är klädsamt och föga ligger i TS intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna tråd är 10 år gammal och handlar om övergången från IDG:s egna forumplattform till IP Boards. Vänligen ta upp åsikter om nuvarande Eforum i delforumet "Diskutera Eforum".

 

Jag låser denna tråd eftersom den är inaktuell.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...