Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gratisprogram


BatsBalloonAgent08

Rekommendera Poster

BatsBalloonAgent08

 

Hej, jag laddade ner gratisprogrammet "Flask mpeg 0.78.39" för videoformatkonvertering,Från PC-för alla. Då jag skulle öppna och installera programmet, fick jag en förfrågan från min dator, om vilket program som skulle öppna och installera det. Jag fick en lista på massa alternativ, men visste inte vilket, så jag chansade på ett i högen.Det var fel program och installationen gick inte att genomföra

 

Jag tog då bort "Flask mpg" från" från mappen, och laddade ner det på nytt från PC-för alla, men nu går det inte att ändra och få ett annat programalternativ att öppna och installer det.

Kan någon hjälpa mig att komma till rätta med problemet. Vilket program ska jag öppna och installera "Flask mpg 0.78.39" Med ? Samt hur ändrar jag och får bort programmet som jag valt fel fråb början ? Tacksam för svar

 

Med vänlig hälsning OCH GLAD PÅSK !!!!!

BatsBalloon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Synd att du inte visste vad du gjorde. Undvik gratisprogrammen på tidningarnas CD-skivor i fortsättningen. Det är bättre att kolla på programmets hemsida och läsa om det du vill prova först. Oftast är programmen på CD-skivorna gammla och utgågna, det är därför dom också är gratis, oftast. Du får lista ut vilket program det var och installera igen, då brukar det också gå att ta bort programmet när nåt blir fel.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BatsBalloonAgent08

 

Hej Olle Munter :) Och tack för ditt svar :)

 

:) MVH

Bats

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som om du laddat ner den zip-fil som finns men att du inte hade något program, eller att något program inte var associerat med .zip, för att kunna packa upp den med innan installationen.

ETT av många program som hanterar zip-filer är WinZip som finns att ladda ner här:

http://www.winzip.com/

 

Installerar du WinZip är jag ganska säker på att den återställer så att .zip öppnas automatiskt med programmet - om inte så får du återkomma här!

 

 

[Varför IE7 när Firefox finns?

& är det inte nog med bekymmer med XP så varför installera Vista?]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BatsBalloonAgent08

 

Hej Mikael :) ja nu blev det bättre, gick bra att ladda ner från adressen du gav mig (Tack)...även fast jag enbart har Winfows 98 SE, fick jag ett program, som gäller tillräckligt länge för att jag ska hinna testa videokonvertering. Tack än en gång !

 

MVH :)

Bats

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...