Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

AntivirusProgram!?


jonnyblomberg

Rekommendera Poster

jonnyblomberg

Heej, jag letar efter ett antivirusprogram, Men jag vet inte vilket jag ska köpa. Ska jag ta nod32, avg, f-secure, panda...SKulle vara jätte tacksam om ni kunde hjälpa mejj lite!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

tveklöst kaspersky, det enda problemet med det programmet är att det kan bråka med brandväggen (iaf tidigare). ska du köpa ett paket så lär du slippa detta problem.

 

enbart antivirusprogrammet använder två processer, dvs det märks inte.

 

annars har du ju antivir som är ett bra gratis alternativ

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har använt panda i ca. 4 år och kan säga att det har utveclats betydligt. det har räddat mig flera gånger när man har lyckats fått skräp i datorn. Så jag kan nog rekomendera det.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar normalt inte svara denna typ av frågor men gör ett undantag. Håller med ang. Kaspersky. Brukar normalt försöka hålla mig till gratisprogram, alltså allmänt, då de många gånger fungerar alldeles utmärkt. Där jag är beredd att lägga ner pengar är på antivirusprogram och då skulle jag köpa Kaspersky. För närvarande sitter jag med Norton på den ena datorn då jag ändå måste betala för det ett tag till, men skulle aldrig komma på tanken att betala för det då NIS givit mig så mycket bekymmer genom tiderna. (Dock inte just denna version) och på resterande datorer är det gratisvarianten av AVG som gäller och det alltså just för att det är gratis.

 

[Varför IE7 när Firefox finns?

& är det inte nog med bekymmer med XP så varför installera Vista?]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Är du beredd att betala för programmet så kan jag rekommendera Norton.

Jag fick en 3 månaders betald period av Norton Internet Security när jag köpte datorn och var helnöjd med det programmet, dels pga att det är ett bra allt-i-ett-program, och dels pga att Norton är ett välkänt och stort företag.

 

Är du ute efter ett gratis antivirusprogram så rekommenderar jag AVG, mest pga av att jag själv kör det nu och är helt nöjd med det.

Annars finns det ju lite andra gratis alternativ.

 

När det gäller pålitligheten och säkerheten hos virusprogrammen, så tycker jag den är ungefär lika för många av antivirusprogrammen, dvs inget program hittar allt.

Det bästa är ju att köra ett par virusprogram parallellt, men det är i o för sig både jobbigt och kan ställa till med problem i datorn om dessa program inte "gillar" varandra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...