Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ang E-Mail Program


Hel Och Ren

Rekommendera Poster

Hel Och Ren

 

Hej

 

Har sedan jag började med datorer för ett ett antal år sedan kört med OE som e-mail Program!

 

Och har nu installerat Office 2007 och funderar på att börja använda detta istället kanske?

 

Men känner mig väldigt OVAN med detta program *ler* men sånt får jag väl ta förstår jag!

 

Så jag skulle vilja ha era inställningar till vad och varför man inte ska ha exvis OE och varför man ska ha ...... Ja exvis M-Outllok eller vad det nu kan bli!

 

Var hittar man mailen i utforskaren till M-outlook?

 

Som i OE är exvis DBXfiler! i Utforskaren hittar man ju dom Via:Start--> Utforskaren--> Lokala Inställningar-->Application Data-->Identities Sen klicka ner till Outlook Express!

 

Så jag undrar var jag hittar dessa i M-Outlook?

 

Inte för att jag har haft några problem med OE men vad jag förstår så är det få som kör med OE eller?

 

Och egentligen varför?

 

Har Även Incredimail som jag brukar använda emellanåt och tycker att detta är skapligt!

 

Skrivet lite rörigt kanske! men det har sina förklaringar så här på Lördags Eftermiddagen *L*

 

Har drukigt ett par Beera!

 

Teori är när man vet allt och ingenting fungerar.

Xp Pro Och Xp Home

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD939 2,25Ghz,2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata 400+160Gb+80Gb Extern,Nvidia 760

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Helren!

 

Att använda Officepaketets Outlook som e-postklient som privatperson, hemma tycker jag personligen är helt åt skogen!

Det är mer tänkt för företag där du kan nyttja det för att boka möten, bilar, prylar & annat sånt jox för stora företag som sitter på flera orter.

(Har det själv på jobbet, tyvärr...)

Tycker du ska kolla på Mozillas Thunderbird som visserligen inte har lika många tillägg sim Firefox, och man behöver inga tillägg heller, men som ändå "känns" helt rätt som e-postklient.

Du kan ha Thunderbird parallellt med OE om du vill, det är inget som "sabbas" mer än att aktuell post hamnar ju i den klient du drar i gång. (Om du inte väljer att spara kopia på servern)

 

[Varför IE7 när Firefox finns?]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...