Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Från DV-kamera till dator Hur??


Baffan1

Rekommendera Poster

Har köpt en Panasonic NV-GS27 kamera och programmet Adobe Premiere Elements 3.0. Installerat programmet, gick helt OK. Kopplar till kameran till datorn, också helt OK (ser att den finns när jag tittar under den här datorn). När jag sedan öppnar programmet och klickar för att hämta video så säger den hela tiden att hämtningsenheten är offline. Vad gör jag för fel.

Snälla hjälp mig med mitt problem.

Mvh // Baffan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte så stor erfarenhet kring detta men kan du ställa kameran i olika "mode"? Kan det vara så att du kan "se" kameran oavsett "mode" men måste ha den i ett visst läge för att överföra/fjärrstyra?

Du har väl anslutit via Firewire och inte via USB hoppas jag?

 

[Varför IE7 när Firefox finns?]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det står att man skall koppla via usb, kan även styra kameran via programmet men jag får inte fram någon bild eller något ljud

// Staffan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äger själv en Panasonic-GS 180 och använder TV kortet och Ulead VideoStudio att föra över filmen till datorn.(S-video PAL

MPEG files 24 bits, 720 x 576, 25 fps ).Blir skitbra.

 

Har provat att köra över filmer från videokameran genom usb.Inte så lyckat.Ryckningar och en del störningar i filmen.

 

" - jag får inte fram någon bild eller något ljud "

 

Följde det inte med ett videoredigeringsprogram från Panasonic när du köpte kameran?

 

 

mvh max12

 

[inlägget ändrat 2007-03-22 15:25:39 av molle98]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det följde inte med någon skiva. Hur menar du att du gjorde.

Tycker att det program + den kameran som jag har köpt borde fungera. Det var ialla fall så som de sa till mig i affären.

// Staffan

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick med köpet av vår Panasonic-GS 180.Program på skiva,Panasonic MotionDV STUDIO 5.3E LE for DV.Allting fungerade genom usb.Men filmöverföringen från usb blev inte så lyckat.

 

Såg att du inte hade något S-Video uttag på din videokamera.Du har AV på framsidan på kameran som du kan koppla även till datorn.Då behövs det ett TV kort och ett Video redigeringsprogram som kan spela in filmen på datorn.

 

Allternativ till koppling.

AV videokameran -> video in datorn.

Video redigerings program -> Capture och inställningar ->Composit,TV Pal.

mvh max12

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste föra över filmen via firewire, USB stödjer inte så höga upplösningar. USB är mer tänkt till att överföra bilder lagrade på minneskort.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen jättefena på det här, har du lust och förklara hur du menar

// Staffan

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din dator måste ha en firewire-port och via den kopplar du in kameran med en firewirekabel. På så sätt förs det du filmat över som en avi-fil. Kameran kommer med automatik att registreras av windows. Du kan tex välja det inbyggda MovieMaker att överföra filmen med, det är självinstruerande och lätt att komma igång med.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...