Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hur återanvända äldre pc

evpe008

Recommended Posts

jag har en bärbar FS 4520, PIII, 256 mb ram som jag försöker skrämma liv i den är just nu mycket långsam men vad jag minns var den snabb som ny.

Hur får jag tillbaka den till detta läge, är bara intresserad av att använda den för surf och email. Det verkar som att om man läser in alla MS uppdateringar och säkerhetspatchar samt antivirus så slöar den till och blir oanvändbar. Jag har tillgång till alla varianter av OS och office. Virus stuntar jag i, miljön är helt isolerad, och får jag in sådana är jag beredd att köra in en spegelkopia av grundinstallationen.

när du bara har 256 mb minne så måste du anpassa datorn efter detta.

du bör max använda win 2000 som operativ (xp tar mycket mera minne) och sen måste du rensa ibland dom autostartde programmen och bara ha det nödvändigaste som tex antivirusprogram och brandvägg.

du bör helst inte använda ett säkerhetspaket för dom är resurskrävande.

antivir och sygate 5.6 är snåla.

många program som man installerar är förinställda på att starta med windows, helt i onödan. du kan ju börja kolla upp dom ikonerna som du ser vid klockan efter varje start

sen kan man även inaktivera en del onödiga tjänster som startar i önödan.

om du postar en hijckthis logg så kan man se mycket av detta

spara denna fil på skrivbordet.

dubbelklicka på filen >installera >när HJT öppnas klicka på "do a system scan and save logfile" >posta den loggen

http://www.thespykiller.co.uk/files/HJTsetup.exe

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...