Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mounting av ett iso spel


Reza Taheri

Rekommendera Poster

Reza Taheri

Hej jag har hämtat hem ett spel som jag vill mounta med Daemon, men eftersom det är första gången för mig så vet jag inte riktigt vad det är jag ska mounta.Är det hela mappen eller bara .exe filen? Sen undrar jag om man ska installera spelet på hårddisken först och sen mounta?

 

Tack på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reza Taheri

 

Tack men det är alltså inte hela mappen utan endast .exe filen. Sen undrar jag längst ner på skärmen så finns det daemon knappen där man högerklickar och väljer Cd/DVD virtual, efter det hur många drive ska man välja? Har absolut ingen aning om det ska vara 1 elle fler?

 

Tack igen :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du väljer 1st cd/dvdspelare. Jag undrar vad du menar med mapp och exefil. Sådana kan inte mountas.

MVH datordanne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en iso fil så har en filtillägget (.iso.) och då är det den filen som du ska mounta. Du felklickar på deamontoolsikonen nere i högra hörnet och tar den längst upp (virutal CD/DVD-ROm).. Sen tar du "set number of devices" och där tar du 1 drive. Sen felklickar du på samma ikon, och tar virutal CD/DVD-ROM igen. Tryck på den översta som kommer upp.... Sen tar du "mount image" Sen letar du upp filen du vill ha. (det går inte att mounta en vanlig mapp) sen förstår du vad du ska göra... För då är det som om du satte in spelet i cd-läsaren.

 

PS- en .exe fil behöver du aldrig mounta där dubbelklickar du bara.)

 

Fungerar det nu??

 

//Jonas

 

[inlägget ändrat 2007-03-18 18:11:59 av Jonas1984]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reza Taheri

Hej, jag har inte gått in i datorn i dagar men jag lyckades på egen hand utan att läsa klara av att starta spelet, men spelet beter sig konstigt, för det första så markören till alternativen flyttar sig hela tiden så man får nästa chansa genom att välja rätt inställningar :) sen när man går för att spela spelet så går det ut ur windows, vad kan det bero på? Är det några inställningar som jag måste ändra?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...