Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Att brygga sitt modem för att få routern att funka


Tinet

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har köpt en trådlös router D-Link Airplus dl-524 och försöker koppla det till ett modem av märket Webstar som jag har fått av Comhem.

 

Jag har lite fel med att få internetanslutningen att fungera med routern ikopplad och kommer därför inte igenom installationsguiden av routern. Jag har ringt till D-Link support (som för övrigt var väldigt trevliga och kunniga) och bett dom om hjälp, och de sa att jag skulle ringa Comhem och be dom "brygga mitt modem", eller "sätta modemet i bryggläge" och att allt skulle fungera bra då.

 

Såklart kan och vill inte Comhem support svara på frågor som har med att koppla in en router att göra eftersom de säger att "de inte hjälper till med saker som har med att installera produkter från andra tillverkare" och jag enligt dom "inte behöver brygga mitt modem för att få internet att fungera till en dator utan router".

Vill inte ens kommentera vad man får lust att göra då..

 

Någon som vet hur jag gör för att brygga mitt modem? Jag skulle vara riktigt tacksam..!

 

Mvh,

Christina

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du behöver ge mer information ang. ditt Webstar modem, alltså typbetecking osv. kanske även serienummer om det skulle skilja sig åt..

 

[Varför IE7 när Firefox finns?]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...