Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Efter ominstallatoin av Windows saknas enheter i D


sthpojken

Rekommendera Poster

Hej

efter att ha ominstallerat Windows XP så fungera ej en massa saker i datorn och det verkar som det saknas t.ex. nätverkskort, ljudenhet grafikkort m.m. Hur hittar jag tillbaka till dem ?.

Om det bara är att installera drivrutiner så undrar jag hur jag får tag i rätt drivrutiner och hur jag får dem att hitta enheterna så de fungerar igen. Tack på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I enhetshanteraren bör du ha enheter med ett gult utropstecken framför. Du kan välja alternativet att Visa dolda enheter så får du kanske fram fler..

Under egenskaper för dessa kan du välja att Uppdatera drivrutiner och enklast är att testa med köra alternativet med att automatiskt söka osv.. så att Microsoft kanske har lämplig drivrutin. Har man ingen cd med drivrutiner får man gå till tillverkarens hemsida för att ladda hem drivrutiner. Vet man inte vilket fabrikat ett kort har kan man under Egenskaper och Information få upp en sträng med information där man kan kan ta ut information och mata in i ex. http://www.pcidatabase.com/ och där luska ut vilket kort man har.

Lite detektivarbete som man kanske måste göra i flera steg.

 

[Varför IE7 när Firefox finns?]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värmlänning1

Hejsan!

1. Höger klicka på "Den här datorn"

2. Vänster klicka på "Hantera"

3. V. klicka på " Enhetshanteraren"

 

Lycka till

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...