Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PARTITION hur gör man?


Värmlänning1

Rekommendera Poster

Värmlänning1

Hejsan!

Jag går beeeet, kan någon hjälpa mig.

Jag har en extern hårddisk, som är kopplad via USB till datorn.

Min önskan är att dela in hårddisken i 5 delvolymer. Varje delvolym kommer att vara på ca 46 GB.

Jag har gjort följande:

1 Högerklickat på ”Den här datorn” och valt ”Hantera”.

2 sedan verktyget ”Disk Hantering”. Där fanns den externa HD markerad som tom, (oallokerad).

3 Högerklickat i det Oallokerade utrymmet, och sedan på "partition".

Jag har inte lyckats att åstadkomma mer än en partition.

Vore ”gööör” tacksam om någon kunde ta mig under sina vingars beskydd och lotsa mig fram till mitt mål. Snälla hjälp mig!!!!!!!

 

 

[inlägget ändrat 2007-03-12 16:33:11 av Värmlänning1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A7043VMS190

Ta bort partitionen som du gjorde så att disken blir helt tom, sen gör du en partition på samma sätt som du gjorde den förra men med skillnad att du väljer storleken 46000 mb och sedan upprepar du det fyra gånger till.

 

Låt datorn göra jobbet

 

~~~

(´_`)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Varför i herrans namn ska du partionera en extern hårddisk. Normalt har man ju den till backupper. Jag kopierar då och då "mina Dokument" i olika mappar som jag skapar. Annars görs ju bara partionering när man kör igång den om man byter till NTFS, dom flesta har ju FAT inställt som standard, men visst går det att partionera som du nämner. Du skall då gå in på Administrativa vektyg och där välja Datorhantering, där skall du se dina flyttbara media och ändra partioner.

Lycka till

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värmlänning1

Hej A7043VMS190

Tusen tack för den fina hjälpen jag fick av dig. Det gick som en dans. Vet du varför man bara kan dela upp en 250 GB i fyra partitioner?

Haré

Värmlänningen

 

 

[inlägget ändrat 2007-03-12 22:53:49 av Värmlänning1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värmlänning1

Hejsan ollemunter och ett stort tack!

Jag blir jätte glad av att ni finns, ni som ställer upp och hjälper oss mindre vetanden.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...