Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Avinstallera W95

Pensionär65

Recommended Posts

Pensionär65

Jag har en gammal laptop där jag tidigare kört W95.

Efter att ha installerat Windows 2000 upptäcker jag att Windows 95 ligger kvar (och tar stor plats).

Min fråga är - hur jag gör för att avinstallera Window 95.

Kakelgasten

Du skulle ha valt att ta bort din partition och formaterat hårddisken när du installerade.

AMD Athlon 64 X2 4400+, Asus A8n-SLI Deluxe, 3GB RAM, 2x200 Sata RAID1, Nvidia 6600 PCI-E

Har du installerat Windows2000 i en annan katalog ex. C:\W2000 och Windows 98 ligger i ex. c:\Windows kan du ta bort mappen c:\Windows bara för att frigöra plats.

För att inte ställa till det allt för mycket kan du börja med att döpa om mappen c:\windows till ex c:\windows_old

OBS! Gäller alltså bara om du valt en annan mapp för din Windows 2000 installation!

Ovanstående råd kvarstår dock - en formattering är alltid på sin plats på en gammal disk men då måste man ta backup på ALL data.

[Varför IE7 när Firefox finns?]

Pensionär65

Nja, det verkar som om W2000 och W95 delar mappen WinNNT. I varje fall kan jag inte hitta någon mapp där W95 ligger separat.

Jag tror dock att jag ominstallerar W2000 och formaterar hårddisken samtidigt. PCn är tidigare rensad på alla data så det är snabbt gjort att komma igång igen.

Tack för hjälpen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...