Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tangentbord utan driver


Behruz

Rekommendera Poster

Hej! Köpte ett tangetbord "compaq sdm4540ul" usb på bloket.se. Men fick fel drivers av säljaren för den och det gick inte att installera den på min laptop, dessutom fick jag veta att den stöder inte operative sys. "XP" som jag har utan stöder Win2000.Men efter tipset av Datordanne som är medlem här,hittade jag en driver och installerade jag den på min laptop genom att först klistra in den på C:windows mappen och sen körde jag setup.exe där, men ändå hjälpte den inte, och det är fortfarande går inte att använda tangentbordet. Trycker jag på "K" knappen på tangetbordet till exempel får jag en sånt resultat " k,.l " Och sen en sak till, mitt tangentbordet heter SDM4540ul, men drivern som han tipsade mig heter SP20189 , Kan det vara en fel driver? Eller det är jag som installerar den på ett fel sätt? Eller tangentbordet vill inte funka normalt p.g.a. att jag vill använda den som extra tangentbord(för min dator är laptop)

Vet ni vad ska jag göra nu? Tack

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hel Och Ren

 

Hej

 

Inte en aning!

 

Då jag ej har b-bar! Men det finns inget i BIOS som man kan ställa om för exvis externt T-Bord eker dylikt?

 

Teori är när man vet allt och ingenting fungerar.

Ha det!

Helren

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD 939 2,25Ghz,2x512Mb i i Dual 800Mhz 400+120Gb,Nvidia 7600GT PCX

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...