Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bara en dator i taget - trådlöst nätverk


björn66

Rekommendera Poster

Jag har en router D-Link 802.11g/2,4 GHz och två datorer i ett trådlöst nätverk hemma. Efter att ha fungerat bra ett tag kan nu bara en dator i taget komma ut på internet. Kontakt med nätverkskort, router och nätverk tycks fungera utan störningar, och problemet verkar vara att när den ena datorn använder internet kan en ny ip-adress inte skapas på den andra.

 

Jag vore mycket tacksam för input från någon som har erfarenhet av ett sådant problem.

 

mvh

Björn

 

[inlägget ändrat 2007-03-10 11:35:48 av björn66]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Hade ofta problem med delning av bl.a internet tidigare.

Men sedan hittade jag ett kanonprogram som heter Network Magic som sades fixa det mesta vad gäller nätverk.

Testade programmet gratis i 30 dgr. och har nu köpt den.

Verkligen ett kanonprogram tycker jag i alla fall.

Om det blir problem (vilket sker mycket sällan nu sedan jag installerade Network Magic på alla datorer) så löser programmet i regel problemen helt automatisk när du klickar på knappen som fixar anslutningsproblem.

Du kan testa den fullständiga versionen i 30 dgr, ladda ned den här:http://www.networkmagic.com/download/

 

Kör både Windows XP och Vista och den senaste versionen fungerar till båda.

 

Hör av dig om du testar programmet och vad du tycker.

 

PS! Om du testar programmet så vänta med att köpa den, när testperiorden på 30 dgr. var över för mig så kom det erbjudande på erbjudande om programmet till specialpris.

Väntade i 10 dgr. och fick ett erbjudande via e-post om att köpa NM till 8 datorer för 29.99 dollar till slut.

[inlägget ändrat 2007-03-10 18:19:33 av AmadeusTe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...