Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn startas om av sig själv


Behruz

Rekommendera Poster

Hej. Undrar om nån av er vet varför min datorn startas om av sig själv varje gång jag börjar spela just "Need for speed most wanted". Man kan inte spela mer än 5 minuter och sen plötsligt blir skärmen blåt med fel meddelande på och datorn börjar startas om.

 

[inlägget ändrat 2007-03-07 18:26:14 av Behruz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad står det i meddelandet...i nedre delen av det kollar du om det står med något filnamn..hinner du inte se meddelandet så gå in på Kontrollpanelen - System , fliken Avancerat och i nedre delen under Start och återställning går du på inställningar där du tar bort en 'bock' vid Starta om automatiskt - efter det kör du spelet igen.

Kan även kika under Administrations-verktyg i Kontrollpanelen och där i Loggboken (Program, Säkerhet, System) om det står något vid exakt samma tidpunkt som omstarten sker...

Uppdaterade drivrutiner till grafikkort, ljudkort, moderkort - senaste DirectX (eller ja..Dx9c)..

 

 

* The Future Is Here! *

 

[inlägget ändrat 2007-03-08 02:13:06 av Humanoid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kamman_jag

 

har du bytt grafikkort eller nån annan komponent i burken under sissta tiden, då kan det bero på att nätagregatet överhettas under större belastning (t.ex. spel) och att datorn nödstängs

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...