Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köp av ny kontorsdatautrustning


Rick

Rekommendera Poster

Hej,

 

Så var det då dags att köpa ny datorutrustning. Som egenföretagare saknas tyvärr tid att hålla sig uppdaterad om den ofta komplicerade datautvecklingen, och eftersom det finns så många andra måsten, blir tyvärr tiden/ intresset/ kunskapen lidande, så då får man ta hjälp av alla dom som vet och kan.

 

För oss "oinvigda" ter sig utbud och tekniska fackuttryck komplicerat, som "vanlig" användare är dator mer något som "skall finnas och alltid fungera".

 

Förutsättningar är som följer;

 

Utrustning idag är 8 år (stenålder) och sen var det ju det här med tid att lära sig nytt, alltså kör på säkra kort med hög kvalitet.

 

Bärbar dator som skall användas på kontoret, på fältet samt hemma. På kontoret och hemma skall den kopplas till dockningsstation. Där skall finnas separat 20" MYCKET bra skärm, separat tangentbord MED sladd, separat mus MED sladd, separata enkla små högtalare samt bra multifunktionsskrivare.

 

Jag har hunnit med viss grundforskning och kommit fram till följande förslag;

 

Dator;

Bärbar, stor och rejäl:

ASUS V1J.

 

Operativsystem;

MS Windows XP Pro.

 

Skärm;

ASUS MV 201 U.

 

Skrivare;

Multifunktions, bläckstråle:

Vet ej, förslag från kollega, Lexmark x 9350.

 

Separat tangetbord MED sladd;

Vet ej, använder pekfingervalsen och trycker därav ofta på två tangenter samtidigt.

 

Separat mus MED sladd;

Vet ej, "normal" vä + hö knapp samt scroll.

 

Högtalare;

Vet ej, enkla små bra.

 

Föredrar att handla i bra butik, i Göteborgsområdet, som gärna har serviceverkstad.

Är nyinflyttad och tacksam för olika förslag.

 

Ja, det var väl allt, har jag glömt något kom gärna med förslag. Som vanligt är det bråttom, då gamla datorn har sagt upp sig.

 

Tack på förhand, svaren kommer vara till stort avgörande vid inköp.

 

Rick

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kamman_jag

 

eftersom jag inte är hemmastad i gtb så kan jag ej svara på urval av butiker , det jag dock tänkte säga var att idén med att musen måste ha slad är lite konstig.... Möss med sladd har en tendens att lättare skapa mussarms problem hos folk som sitter vid datorn för mkt.

 

Jag ursäktar om min stavning är dålig, jag har dyslexi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...