Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

virus??


krajdan

Rekommendera Poster

Hej! Helt plötsligt har datorn börjat bli jätteseg efter att jag laddade hem en fil via torrent programmet azareus, ram minnet jobbar för full och allt bara hackar fram. jag har en bra dator med 1024 i ram och en atthlon 1.8 Ghertz processor.. är det virus tro?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det beror ju på vilken filtyp det va och vad du gjort med filen, vilken process använder hög cpu/minne?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

okej det var en xvid tror jag, så fort jag skulle klicka på filen för att öppna den och titta på den blev datorn jätteseg så jag har inte gjort något speciellt efter nedladdningen. det går att surfa vanligt och använda azareus men så fort jag börjar öppna program så blir det segt eller när jag går in i den mappen där jag har sparat filmer m.m som är nedladdade från azareus.,

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det kan va så att det är något fel med filen och då försöker tex wmp få den att funka osv.

detta borde ju avta när du stänger ned wmp, om det nu är wmp som jobbar.

 

vad har du för typ av visning i den mappen?

 

det mest intressanta är fortfarnde vilken process som jobbar mest, det kan va två olika. tex wmp och explorer.exe när du går in i mappen.

 

om du har runt 95% cpu ledigt när du öppnar word så borde det fungera precis som vanligt men troligtvis så har du inte det

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

okej ja exploerer svarar inte efter en stund och sen måste jag stänga av hela datorn och börja om. jag visar miniatyrar av ikonerna i den mappen,. och den första gången det inträffade var när jag försökte öppna filen. jag deletade filen men det låste sig ändå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

välj en annan visning (iaf tillsvidare)som tex detaljerad lista men om du tagit bort den filen och felet med utforskaren kvarstår så är det ju någon mer fil som det är problem med

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack så mycket! detaljerad lista och sedan plocka bort filerna som verkade orsaka problemet! nu funkar datorn som en klcoka igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...