Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dvd-brännaren försvunnen


Gunnfjaun

Rekommendera Poster

Hejsan alla!

 

Min dvd-brännare är försvunnen. När jag går in i den här datorn så finns den inte där. I enhetshanteraren har den ett gult utroppstäcken (!) och under egenskaper -> enhetsstatus står det:

 

Den här enhetens drivrutin har lästs in, men själva maskinvaruenheten kan inte hittas. (Kod 41)

 

Klicka på Felsök om du vill start felsökaren för den här enheten.

 

Jag har testat att byta till en ny dvd-brännare, inaktivera -> aktivera (i enhetshanteraren), testat både AUTO och DVD inställningar BIOS, systemåterställt, felsökt och uppdaterat, inget har fungerat. Någon som kan hjälpa?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ville ta bort det förinstallerade brännarprogrammet och då försvann även enheten! Läste mig till att det kunde åtgärdas om jag stoppade i skivan och installerade brännarprogram igen.. hm.. moment 22 alltså... Detta var på tiden när man var ansluten via 56K mot internet.. löste detta genom att dela ut en cd på en annan dator och installera därifrån. Kanske du kan installera om ditt program? Kanske räcker det med ASPI-drivers?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick inte med något installationsprogram (BULK).

 

Vart hittar jag ASPI-drivers?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att avinstallera / ta bort den i Enhetshanteraren som du får upp när du högerklickar på Enheten.

Sedan då högerklicka på annat ställe så du får fram menyn med Sök efter maskinvaruförändring...

 

* The Future Is Here! *

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...