Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hastighet bredband

blix39

Recommended Posts

Hej!

Jag har två datorer varav den ena är bärbar. Måste därför ha en trådlös router i det här fallet Netgear Adsl Modem Router DG834Gv.3. Hos Glocalnet skall jag få en hastighet upp till 24 Mbit. Jag får runt 19 Mbit in men utgående är endast runt 2 Mbit. Glocal påstår att det beror på att jag har en trådlös router trots att jag har den höga hastigheten på den trådlösa datorn både ut och in. Vet någon hur man kommer tillrätt med problemet?

"Endast den som är nöjd är rik"

Är det inte så att Glocalnet har olika hastigheter för uppladdning och nedladdning.

Detta är väldigt vanligt och ja tror alla operatörerna har så. De jag sett har tex. 24Mbit nedladdning och tex 2Mbit uppladdning. Detta eftersom man har störst användning av just hög nedladdningshastighet

/Skiren

Hej igen!

Kunde inte besvara "Skiren" men försöker med det här. På min stationära dator finns det två stycken ikoner längst ner när bredbandet är i gång. De ena visar 100 M/bit/sek och den andra visar varierande siffror t ex 18,6 eller 19,2 Mbit/sek. Kör jag en TPtest så får jag runt 2 Mbit/s.Nedladdningar av program etc går med snigelfart. På min bärbara trådlösa som är ansluten till samma router får jag i TPtest mellan 8 och 16 Mbit/s. Det måste vara någon inställning i den stationära datorn eller routern som gör den stora skillnaden. Glocal vill (kan inte) hjälpa till.

"Endast den som är nöjd är rik"

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...