Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ordning på ljudbok


vem

Rekommendera Poster

Min MP3 spelare AVANT model DA21024 spelar inte upp mina mp3 filer i rätt ordning. Jag har lagt alla filer i en mapp med namn 0101, 0102 osv till 1014 Jag har följt råden i senaste PC FÖR ALLA och lagt dit id-taggar med samma namn, som filerna ändå spelas dom inte upp i rätt ordning. Finns det någon som kan tipsa mig om vad jag gör för fel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda sättet, som det verkar, är att lägga in filerna i den ordning du vill spela upp dem.

Har en sådan mp3-spelare själv...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filerna ligger i en folder med boktiteln som namn under MUSIC,ordningen är 0101,0102, ......, 1014. 121 filer.

Ändå spelas dom inte upp i rätt ordning. Finns det något annat sätt att lägga in dom?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menar är att den fil du kopierar från datorn till spelaren först kommer att spelas upp först. Sen spelar det ingen roll vad filen heter men Utforskaren kopierar ju filer i en viss ordning vilket bör(?) vara alfanumeriskt.

Den spelare jag har är en gammal Creative och jag har någonstas läst att filer sorteras "som i DOS". Jag har hängt med ända sedan DOS-tiden men aldrig reflekterat över någon sorteringsordning på filerna.

Testa att ta bort alla filer från spelaren och lägg sedan över två filer, en åt gången. Du kan ju då testa att kopiera ex. 1014 först och sedan 1013.

Om min teori stämmer kommer 1014 att spelas upp före 1013 fast man tycker det borde vara tvärtom...

 

 

[inlägget ändrat 2007-03-01 10:35:37 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kopierat 8 filer, en i taget i alfanumersik bakvänd ordning.Det hjälper inte. Den börjar med en fil mitt i mängden. Jag väljer att börja med första filen, när den är slut spelar den upp fil nr 5 eller nån annan i mängden. Jag väljer fil nr 2 men det blir inte bättre därefter.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...