Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Krångel med e-posten


Nito

Rekommendera Poster

Hej jag använder outlook 2003.

Efter det att vi blev tvingade att byta till comhem från chello så krånglar e-posten. Följande händer: skickar e-post till jobbet, den kommer inte fram. Har fått e-post från en kompis, när jag svarar på det så får inte kompisen svaret, har skickat e-post till en annan kompis och hon svarar på det men svaret kommer inte fram. Har pratat med supporten på comhem och dom kan inte hjälpa till därför att dom har support bara på outlook express.

Kan nån hjälpa till med detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jag tycker det verkar som att det är comhem som har problem med inkommande och utgående mail.

skicka mail till dig själv, när det funkar perfekt så bör även andra problem va lösta.

 

det är inte så att mailen studsar tillbaka?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, mejlen studsar inte tillbaka. Skickade från jobbet till mig hem och svarade med vändande mejl då fick jag svaret till jobbet men alltså inte när jag skickar ett nytt mejl till jobbet. Ska jag byta till outlook express och är det krångligt? Kan man få in adressboken + dom mejl som vi har fått, till outlook express.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

om inte alla mail kommer fran till ditt jobb så bör du höra med it-ansvarige på jobbet. det kan tex va ett spamfilter som stoppar.

 

mailprogrammet hämtar och skickar mailet till comhems mailservrar så det är inte outlook som är problemet nu.

för att kolla om comhem gör sitt jobb så ska du när som helst kunna skicka ett mail till dig själv och det ska komma fram på max 1 min.

 

har du testat skicka mail till dig själv på jobbet flera ggr?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu verkar det som att det fungerar, jag får ialla fall mejlen till jobbet nu.

Tack för visat intresse.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...