Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vista hjälp & Support fungerar ej


TheodorN

Rekommendera Poster

Hej!

Har köpt en ny dator med Vista installerat, och då han ställde in sig frågade Vista om jag ville att Hjälp & Support skulle hämta filer från internet, och ja varför inte tänkte jag, men nu fungerar det inte alls. Det enda som kommer upp är ett fönster där det står "Internet Explorer kan itne hämta / från help"

har letat om man kan ändra den inställningen men inte hittat den.

Någon som har något tips?

Tack på förhand

Mvh / Theodor

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck först på F1 så att du får upp Hjälpfönstret.

 

 

I verktygsfältet i Windows Hjälp och support klickar du på Alternativ och sedan klickar du på Inställningar.

Under Sökresultat markerar du kryssrutan Inkludera Windows Hjälp och support online när du söker efter hjälp och klickar sedan på OK.

 

Ordet Onlinehjälp visas i det nedre högra hörnet i fönstret Hjälp och support när du är ansluten.

 

 

efter att du har bockat i onlinehjälp så måste du varjegång när du öppnar hjälpfönstret välja onlinehjälp.

 

 

Låt datorn göra jobbet

 

~~~

(´_`)

 

[inlägget ändrat 2007-02-25 09:45:19 av A7043VMS190]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det låter jättebra, men jag får inte upp något fönster alls, det enda som händer är det jag nämner ovan, datorn försöker få kontakt med en server och allt blir blankt, kan inte få fram någon meny överhuvudtaget.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, Hjälp och support försöker öppnas, men ett nedladdningsfönster öppnas samtidigt där det står " Internet Explorer kan inte hämta / från help"...sedan kan jag inte göra mer!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Verkar konstigt om de släpper en sak och så fungerar det inte som det ska. Blir nog att installera om windows om jag vill ha tillbaka hjälp och support.

Starkt jobbat Microsoft

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...