Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bluscreen på Ny dator!


jungelbobo

Rekommendera Poster

Tjenare.

 

Det är såhär att jag köpt en Dell Dimension E520 för ca. 3 veckor sedan och nu efter jag startar den så funkar den ca.5 minuter sen får jag Bluescreen "Blåskärm". Det står massa siffror/bokstäver sen står det "påbörjar dumpning av fysiskt minne".

 

Någon som vet vad problemet är? Datorn är som sagt bara några veckor gammal och jag har installerat drivrutinerna som följde med osv.

Kan det vara något med dom som är fel t.ex. gfx-kortets drivrutiner vet ja brukar kunna orsaka bluescreen ibland, eller har någon haft samma problem som vet hur det kan lösas?

 

Tacksam för svar!

 

//Anton

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Klicka på den här datorn och markera din disk och egenskaper och där på fliken verktyg klickar du på kontrollera, då kommer det fram en ruta där du markerar dom 2 förslagen och sedan så startar du om datorn, den kommer då att gå igenom burken och reparera eventuella fel. Du kan efter detta också köra en defragmentering, men du kan ju först använda datorn för att se om detta hjälpte. Det som görs vid reparationen är det som förr hette Scandisk och kördes ofta automatiskt när sådan fel uppstod på ex. windows 95 och 98. Det kan ju förstås vara nåt annat som spökar.

 

Lycka till

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...