Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hårdisk-räddare


BillyDeKid

Rekommendera Poster

 

Hej och tack för all hjälp och information om program som DriveImage och NortonGhost men jag inser nu att det här är inget för mig eller vanligt folk som surfar lite och använder datorn för e-post. Ju mer information man får desto mer komplicerat och svårt verkar det. Man måste nog vara tekniker eller Ingenjör för att klara av sånt här, inte minst engelskan som ofta är en teknisk engelska. Jag skulle prova att göra en backup på DriveImage hade laddat ner det och installerat det valde backup på välkomstsidan och sedan next därefter var det hela fem val att göra där man inte förstår orden eller kosekvensen av det val man gör. på Option var tre val antingen Raw mode eller split large files eller compressed. på Hot Imaging Strategy var två val antigen Try volume locking file eller Try volume shadow servia first. som sagt rena grekiskan för mig och man vet inte kosekvensen eller skillnaden mellan dom olika och då är det ju hopplöst. Det måste väl finnas liknande program på svenska och förklaringar till det olika valen. Hälsningar Sune

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I "directory" anger du vart du vill lägga backupfilen/filerna.

OBS! Om du bara har en hårddisk © som inte är uppdelad i flera partitioner(D,E o.s.v)så kan du inte göra backup på C-disken och även lägga backupfilen på C-disken. I så fall måste du ansluta en extern hårddisk och lägga den där.

Har du flera hårddiskar eller en hårddisk som är uppdelad i ex. två delar (C,D) så väljer du att lägga backupen av C på D och tvärtom.

 

Jag kör alltid med tomma rutor när det gäller rawmode, split large files och compressed. Rawmode vet inte jag heller vad det är, strunta i det. Split large files betyder att backupen delas upp i filer i storlek för att passa att bränna på CD-skivor ca 700 mb/st. Eftersom jag inte bränner backupfilerna till skivor så struntar jag i det också. Compressed betyder att backupen komprimeras till mindre storlek. Jag kör utan detta också och får backupfilen lika stor som innehållet är på hårddisken jag gör backup på.

Vid Hot imaging strategy där ska "try volume locking first" vara markerat.

 

Sen är det bara att köra.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...