Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Papperskorgen vill sno Windowsfilerna!


Surfen

Rekommendera Poster

Jag har fått ett problem med att min papperskorg!

Den visar i ikonen att ngt finns där, som jag kan slänga. När jag så klickar på den finns inget att ta bort enligt "mappfönstret".

Trycker jag på Töm papperskorgen" så dyker ett litet fönster upp, som brukligt, där står frågan som gör mig orolig : Bekräfta borttagning av fil.

Vill du ta bort Windows?

Trycker genast på nej, så inget dumt händer.

Tar jag bort ngt, som normalt passerar papperskorgen, så verkar det försvinna utan att passera "gå" !

Vad är felet ?

 

Mvh Christer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det här med att borttagna filer inte hamnar i papperskorgen kan bero på en inställning. Gå till utforskaren och välj Papperskorgen. Där tittar du på egenskaper och väljer Alla enheter. I mitten på den sidan finns en kryssruta för "Flytta inte filerna till Papperskorgen. Ta bort dem genast". KOlla att den rutan inte är ikryssad!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha varit in i papperskorgen o dess egenskaper, utan att ändra på ngt och sedan slängde en www-adress, så fastnade den i korgen och jag slängde den efter att ha fått frågan om båda objekten skulle slängas och markerade bara den, (det enda objekt, som fanns synligt) med tanke på tidigare fråga om Windows och tog bort den. O nu verkar allt normalt!

-Hmmm datavärlden är härlig....

 

 

[inlägget ändrat 2007-02-20 19:01:18 av Surfen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...