Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn fryser!


DumBurken

Rekommendera Poster

Hej

Har en dator med xp på som ofta bara fryser till is. Det går inte att göra någonting. Jag måste stänga av på knappen och starta igen. Har uppdaterat det mesta som går och börjar misstänka att det är något hårdvarufel. Finns det någon som har varit med om något liknande som kan ge tips och råd?

Mvh Lars

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten fråga bara. När händer det?

 

Spelar du något spel när den fryser eller händer det direkt i windows?

 

Om du spelar ett spel kan det bero på att din dator blir för varm. Om det nu är när du spelar kan du testa med att öppna kabinettet och spela med det öppet för att se om det är det som är problemet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer bara plötsligt utan förvarning. Det händer till och med att den har frusit när jag har varit ifrån en stund och återvänder. Jag behöver alltså inte göra någonting för att det blir som det blir.

Mvh lars

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara svårt att finna fram till problemet. Men det kan ju tyda på att det är ett hårdvaro problem.

 

Har du möjlighet att byta ut komponenter och testa ett efter ett, för att se när problemet slutar.

 

Eks: Om du har 2 ram klossar, tag ut ett om felet är kvar sätt i det igen och ta ut det andra.

 

Men det kan ju också vara windows det är fel på och en reinstallation krävs.

 

Tyvärr har jag inte fler bud vad felet kan vara, när jag stötte på att min dator frös, var felet att datorn var för varm och i ett annan tilfälle att en ram kloss var sönder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Andreas!

Har reinstallerat xp och felet kvarstår. Får försöka göra som du säger, att byta ut komponenter och testa. Tror du det kan vara fel på hårddisken?

Mvh Lars

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...