Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Plötsligt segare dator


Metroid

Rekommendera Poster

Hej, Jag hade ingen problem med datorn och igår startade jag den så var det helt plötsligt en seg dator... mest seg vid blåskärmen när jag får Welcome meddelandet sen är datorn ganska okej. Men jag märker en skillnad. Jag laddade ner program för att upptäcka spyware o sånt och hittade 4 st. Jag raderade de men det hjälpte inte. Jag har även gjort antivirus depth analysis men hittade inget.

 

Jag börjar undra om det inte kan vara nån program jag installerade som kan orsaka detta. Men jag installerade inga stora program som tar mycket usage, så jag är osäker

 

Tack för hjälp Metroid

 

[inlägget ändrat 2007-02-13 18:59:02 av Metroid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När min dator börjar sega sig brukar jag först köra ad aware, Spybot Search and destroy, Registry Booster, Ccleaner, antivirus scanning och sen Defragmenteraren. Hjälper inte detta provar jag Systemåtersällning. Det brukar fungera. =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

vilket operativ kör du?

hur mycket minne är installerat?

hur många program startar med windows?

hur många processer körs?

tar någon process klart mer minne/cpu än dom andra?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha okej ... tack

 

Problemet är borta nu .. Jag raderade några program som jag misstänkte kunde göra detta. Jag är nästan 100% att det var alcohol 120% eftersom datorn blev som den var förr. Kan det vara så att det var alcohol ??

 

Jag har fått ett nytt problem.. :) efter kanske 30 min efter starten om jag vill stänga av eller restarta datorn så reagerar den inte när jag trycker på shut down eller restart. Det har jag ingen förklaring för.

 

Tack för hjälp så länge

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det är det jag menar... jag tror att det kan vara därför att jag avkrysade några rader i msconfig/startup, det gjorde jag för att få bort onödiga program och så skulle datorn bli snabbare men jag tog kanske bort några som tillhör restart-shut down ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

nej, att du tex tog bort nero från autostarten har inget med detta att göra. det verkar snarare som något fel på ditt windows men du kan testa detta lilla program. det går ju som du ser även ställa in så att du kan stänga av med tangenterna, om man nu vill det

http://www.winutility.com/qsd/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...