Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Samtalen via Skype avbröts efter 4-5 min

kristinabz

Recommended Posts

Har Skype från jätte länge sedan och för ett tag sedan har jag även betalad lite peng.för att kunna ringa till fasta telefoner.Det funkade bra tills för ngn.vecka sedan avbröts varje samtal automatisk efter 4-5 minuter.Har skrivit till Skype men inget svar,det är så irriterande för när samtalen bröts märks det inte direkt utan efter ngn.minut.Vill bara markera att det händer både vid gratis och betalda samtal.Har kollat med Norton-trodde att det var antivirus eller brandvägg som stoppade men icke.Trodde även att det var Telia som gjorde så med flit men fick veta att det var omöjligt.

Hej, jag har samma problem plus att varje gång samtalet bryts så fryser datorn och går varken att stänga av eller starta om, det är den lilla fyrkantiga nödstoppen som gäller.

Jag har också varit i kontakt med Skypes support och även fått svar på mina mail men svaren har varit av sådan kvalité att jag har börjat undra om någon på Skype överhuvud taget vet vad de håller på med.

Jag har provat att stänga av antivirus (norton 2004), olika ad-och spionprogram, Windows brandvägg, skärmsläckare o.dyl och kunde nyligen ringa till en vanlig telefon utomlands och prata i 20 minuter utan att samtlet bröts.

Min slutsat är att Skype är så otroligt dåligt skrivet att man bör ha en egen dator åt det med ingenting annat än OS:et installerat för att kunna använda det.

Ja, det var precis likadant jag hade gjord,stängd allt både brandväg,Norton osv. men resultat blev samma. Fast min dator funkar normalt annars,bara att samtalet kopplas bort.Jag har fått svar från Skype på kinesiska he ...he.... och hmmm jag vet att dem finns i Taiwan men att inte svara på engelska? Dem har bara bifogad en länk och genom den kom jag fram till just kinesisk text.

Jag ska kolla om det blir bättre när jag rensar allt och ominstalerar allt igen. Annars hade jag inga problem med det tidigare trotts att jag hade massor andra program i burken och har används Skype ganska länge men ngt.hade tydligen hänt senaste tiden.

Hakke, nu har jag löst problemet med Skype. Det var min modem som började sakta paja och då och då tappade den kontakten tills den blev helt slut men det tog jätte lång tid,ibland när jag klickade på ngn.länk kunde sidan inte hittas då trodde jag att det var normalt men det var modemet som just i denna sekund bröt kontakten utan att jag märkte det.

Nu har jag köpt ett nytt och allt funkar perfekt just nu i alla fall :-) Kolla Du med om din modem är inte på gång att lägga av.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...