Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp!!!!!!!!!!! Datorn startar om själv


ScaniaR500

Rekommendera Poster

Hej. Jag har ett problem och problemet är att datorn(windows alltså) helt av sig själv. Problemet började efter att ha installerat mjukvara och drivrutiner för mitt Dlink Trådlösa Usb-nätverkskort och när jag hade gjort en omstart efter det så laddades Windows och direkt efter att Windows bootladdningsbilden hade försvunnit startades datorn om. Sedan när den hade startats om så kom avancerad startalternativen upp och där valde jag alternativer Senast fungerande konfiguration och så laddades windows, sedan komm jag till inloggningsskärmen( använder Windows Klassik inloggningsskärmen alltså inte välkommstskärmen ). Så skrev jag då in mitt lösenord och användarnamn och loggade in. Sen så gick det ungefär 3 minuter tills den startade om igen. Och så här håller den på varenda j*vla uppstart efter installationen av nätverkskortet och dethär börjar bli JÄVLIGT tråkigt. Jag har tyvärr ingen aning om vad som är orsaken till detta problemet. Någon som kanske vet det???? Jag är verkligen i STORT behov av snabb hjälp. Jag är tacksam för alla hjälp jag kan få.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

För att få upp den blå skärmen och få information om vad felet är måste du gå in på den här datorn och system, samt där fliken avancerat och systeminställningar där du bockar ur att den inte skall starta om. När det nu blir nåt allvarligt fel så får du nu upp den "The Blue Screen of Death" och där kan du se vad för slags fel det är. Du kan också vara utsatt för viruset Blaster, men då skall det komma upp en liten ruta innan den startar om.

 

Lycka till

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...