Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Misslyckad F-Secure installation


Sim

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har hjälp en kompis att installera en OEM-version av F-secure, som han fick via prenumeration på PC För Alla. Efter mycket besvär med inläsning av CD:n för installation, gick sedan inte att starta upp. Och inte heller går det att avinstallera, så att vi kan göra ett nytt försök. Tacksam för förslag om hur vi går vidare.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Hej!

 

Det är en del läsare som haft problem med installationen av F-Secure. Därför har vi satt ihop en sida med instruktioner och lite vanliga frågor och svar. Hoppas det kan vara till någon hjälp.

 

Gå till: pcforalla.se/f-secure

 

Lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej!

Det gäller Win XP SP2 (ej Vista). Vi gjorde installationen enligt de instruktioner i pcforalla.se/f-secure men problemet är att F-Secure 2007 inte startar OCH INTE HELLER GÅR ATT AVINSTALLERA, som jag skrev inledningsvis. Jag måste även säga att CD-skivan betedde sig konstigt, dvs den srurrade intensivt och det behövdes 3-4 försök innan vi "lyckades" slutföra installationen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej!

Vi stängde av Windows-brandväggen och efter ett par uppstarter ville plötsligt F-Secure fortsätta med installationen (!), vilken till slut lyckades. Borde det inte finnas en uppmaning till detta när man installerar programmet? Tack för alla svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jo självklart!

man tycker att f-seure borde borde känna av detta och varna eller inaktivera windows brandvägg.

det är första gången jag hör talas om att windowsbrandväggen krockar med en annan brandvägg.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte ensam om att ha problem med F-secure. Köpte 3-användarversion 2007, avinstallerade Symantec på alla 3 datorer och startade med F-secure. Resultat ingen av datorerna i mitt nätverk fungerade normalt och ingen uppkoppling till Internet. Ca en veckas jobb att med hjälp av F-secures support ta bort varje spår av F-secure på datorerna + att göra systemåterställning på 2 av dem. Gissa om jag sedan gick och köpte motsvarande Symantecs program för mina 3 datorer! Dyrbart att försöka byta!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...