Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nätverk


trollan.t

Rekommendera Poster

Håller på att sätta upp en ny dator. Skulle ansluta till den trådlös nätverk i huset och ska uppger en nätverksnyckel. Jag har använt mig av ett lösenord när man satt upp routern är det den lösenord? Vad gör jag om jag inte hittar nätverksnyckeln?

 

trollan.t

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du glömt lösen ordet kan du nollställa routern med den lilla knappen på baksidan av den och får då tillbaka fabrikslösenordet.

 

Var inte det felet får du höra av dig igen

 

/Skiren

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej,felet att konfiguera den trådlösa USB adapter. Jag har krypterat

nätverket och när jag vill ansluta den nya datorn frågar den efter ett

nätverksnyckel. Men lösenordet till routern har jag. Kanske måste återställ till grundinställningar i alla fall för all komma runt den här eller ska man ta bort den befintliga nätverket, hur man än gör det, och lägga upp en ny?

Jag får inte ens upp D-Links konfigurationsverktyget.

 

Hälsningar,

trollan.t

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gjorde du när du installerade USB adaptern,körde du installationen först därefter startade om datorn,och sen stoppade du i USBn?

Prova att lyfta ur USBn och sen stoppa tillbaks den,har varit med om att den brukar krångla vid uppstart.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har dragit ur USB, dessutom tagit bort programmet och installerat om, ändrat USB port, vad mera kan man göra?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är mycket vicktigt att USBn inte är i när du installerar programet.Kan du nå rautern?Har du talat om för rautern att du änvänder trådlöst?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Den trådlösa USB får kontakt med ett nätverk. Jag har kört trådlös i ett år så min router vet jag kör trådlös, om jag förstått vad du sa. Jag har igen avinstallerat och installerat programmet men samma problem kvarstår och att komma fram till D-link är omöjligt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösenordet för inloggning till routern brukar inte vara samma lösenord som det lösenordet man använder för att koppla upp sig trådlöst till routern. Koppla upp dig till routern med kabel när du ska logga in och göra ändringar i den. Följ routerns manual så ser du hur du matar in lösenordet för den trådlösa överföringen. Exakt samma lösenord måste sedan anges i din dator som du ska koppla upp dig med.

Du skriver att du använder en ny dator. Använder du MAC-filtrering i routern? Då måste du ange den nya datorns MAC-adress i routern. Stödjer den nya datorn samma typ av kryptering som du använder i routern?

Om det var länge sedan du skapade nätverket är det kanske bäst att du följer routerns manual steg för steg så att du får med alla uppgifterna som behövs. I ”värsta fall” kan du nollställa allt som Skiren skriver och böja om från början.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...