Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vista


supporter

Rekommendera Poster

Hej! Jag har köpt Windows Vista uppgradering och det visade sig inte vara så lätt att installera. Jag är antagligen lite dum för jag kunde inte få det att funka utan att först ta bort winXP som jag hade tidigare. Jag fick ingen uppmaning under installationen att sätta in en giltig fullversion av xp. När jag sen skulle aktivera vista så gick det inte för att jag inte hade xp installerat från början!

Mina drivrutiner som jag hade till mitt trådlösa pci-kort fungerar inte på vista men jag hittade genom min andra dator på Internet en betaverion av drivisar som verkar funka. Mitt f-Secure är inte kompatibelt med vista, jag börjar lite smått att ångra mig som köpte vista.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar det inte så installera ditt gamla XP igen. När detta är gjort så stoppar du i Vistaskivan och startar installationen och väljer avancerad installation (tror jag det stod), ett av alternativen i nederkanten på fönstret. Du kan sedan välja att installera en ren kopia. Ditt gamal Windows kommer att läggas i en fil kallad Windows old. Denna installation går för övrigt ganska fort. Jag råkade ut för något liknande fel och gjorde då så här. Du skall alltså inte starta från skivan innan ditt gamla Windows startat.

Vad gäller antivirus så har Panda ett fungerande program. Du kan gå till f-secure och titta om dom inte har eller kommer med en fungerande version. Registrerade användare bör få uppdatering kostnadsfritt

 

 

[inlägget ändrat 2007-02-07 20:40:36 av DAG WP]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

 

Hej!

 

Du kan köra AVGs virus program till vista å det är gratis. Själv är jag nöjd att jag har installerat Vista det skulle behöva ett survispacket som XP behövde så blir det bra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...