Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Movie Maker


Kiriyama

Rekommendera Poster

Tjenare!

 

Sitter och leker med Fraps och Windows Movie Maker ganska mycket nu för tiden.

 

Men helt plötsligt så började Windows Movie Maker att vägra låta mig konvertera till .wmv efter att ha redigerat min film.

 

En utförlig beskrivning:

 

Jag startar Windows Movie Maker 2.1 (som kom med Service Pack 2). Allt ser bra ut. Börjar med att importera alla videofiler (alla klipp som spelats in). Sedan tillbringar jag ca 2-4 timmar med att redigera, lägga in musik och ljud och sånt där annat som ser hyfsat okej ut för en vanlig datornörd som mig!

När jag sedan är nöjd med filmen och ska spara den, sparar så klart i högsta möjliga kvalitet eftersom jag har blivit något av en video- och audiofil (okej, movie maker kanske inte är bästa programmet för en sådan personlighet men det kom installerat på datorn! ;) ).

 

Filmerna som jag gör blir ungefär 5-10 minuter långa och ca 50-150mb stora.

 

Nu kommer problemet!

Efter att ha ställt in alla inställningar som jag vill ha dem, döpt filmen och lagt den på en hårddisk med 246gb ledigt utrymme (där alla mina andra filmer ligger), och så småningom tryckt på 'Fortsätt' eller vad det nu står, så vägrar helt plötsligt Movie Maker att börja spara projektet som .wmv -fil!

Den enda respons jag får av programmet är en löjlig ruta som talar om för mig att filen inte sparades och ber mig kolla om källfilerna finns kvar och målet för filmen är tillgängligt osv osv osv.

 

Irriterad som jag blir så försöker jag igen, med alla möjliga olika inställningar, byter till en annan hårddisk (250gb ledigt), startar om datorn, hämtar uppdateringar till windows, kollar källfiler, försöker med en ny film...

 

Men ingenting fungerar. Windows Movie Maker tycker inte om mig och jag vet inte varför!

 

Filstorleken blir maximum 84,97mb med upplösning på 720x576, ämnat för uppladdning på tex YouTube eller Google Video.

Källfilerna finns kvar och är ivriga att sättas ihop.

Musiken är nyss inlagd från min nya DevilDriver skiva.

Allt borde fungera precis som det gjort de tidigare 10+ filmerna. Men icke!

Windows Movie Maker vill helt enkelt inte låta min briljanta (stavning?) regi existera och skyller på användarinkompetens istället.

 

 

Så vad jag undrar är om detta har hänt någon förut och om det finns något sätt att lösa det med.

Lånade en skiva av en kompis och ominstallerade Movie Maker men nu vägrar det att ens starta ordentligt och ger mig ett "...har stängts på grund av en felaktig åtgärd..." meddelande, och avslutas sedan.

 

Vill gärna ha tips på olika metoder att gå till väga! (van vid datoranvändning, inkludera gärna avancerade lösningar om sådana finns!)

 

Tack på förhand!

-Kiriyama

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows Movie Maker har aldrig varit kul, prova Nero vision i stället.

 

Låt datorn göra jobbet

 

~~~

(´_`)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Okey...

 

Tänkte bara om det fanns nåt sätt att rädda de 6-8 timmar jag lagt ned på projektet.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...