Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

skriva i spalter i word


Hulda Svensson

Rekommendera Poster

Hulda Svensson

 

hej

jag har ett arbete som jag har fått i uppdrag att skriva i två spalter i word. Jag har testat mej fram flera gånger men inte lyckats,hur gör jag?

Väldigt tacksam för hjälp!!

mvh henrik 951

{EN VACKER DAG KOMMER ALLTING VARA LIKA ENKELT SOM DELL MEN MED DELL ÄR DET EN VACKER DAG REDAN IDAG!!}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hulda Svensson

 

hej!

jag har kollat igenim hela verktygs meyn men där finns inte "spalter".

Någon snabbvalsknapp har jag inte heller.

Varför?

mvh henrik 951

{EN VACKER DAG KOMMER ALLTING VARA LIKA ENKELT SOM DELL MEN MED DELL ÄR DET EN VACKER DAG REDAN IDAG!!}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Växla till VISA/UTSKRIFTSLAYOUT. Växla till utskriftslayoutläge.

"Klicka på Markera allt på Redigera-menyn om du vill formatera hela dokumentet i spalter.

Om du vill formatera en del av dokumentet i spalter markerar du den texten.

 

Om du vill formatera befintliga avsnitt i spalter klickar du i ett avsnitt eller markerar flera avsnitt.

 

Klicka på Kolumner i verktygsfältet Standard.

 

 

Dra för att markera antalet spalter.

 

 

Om du vill justera spaltbredd och avstånd drar du spaltmarkörerna på den vågräta linjalen."

Citatet är från hjälpen i Word

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hulda Svensson

hej!

 

Klicka på Kolumner i verktygsfältet Standard.

hit kommer jag,men inte längre.Det finns inte "kolumn i verktygsfältet"!

 

mvh henrik 951

{EN VACKER DAG KOMMER ALLTING VARA LIKA ENKELT SOM DELL MEN MED DELL ÄR DET EN VACKER DAG REDAN IDAG!!}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hulda Svensson

 

OK ska testa det!!

mvh henrik 951

{EN VACKER DAG KOMMER ALLTING VARA LIKA ENKELT SOM DELL MEN MED DELL ÄR DET EN VACKER DAG REDAN IDAG!!}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hulda Svensson

Nu har jag ominstallerat word.Nu har jag hittat spalter.Men ett nytt problem har uppstått.Jag kan bara skriva i första spalten,varför,jag vill skriva i dem andra 2 också!

mvh henrik 951

{EN VACKER DAG KOMMER ALLTING VARA LIKA ENKELT SOM DELL MEN MED DELL ÄR DET EN VACKER DAG REDAN IDAG!!}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hulda Svensson

 

men det ska väl gå att skriva in det i spalter från början,anners får jag ju en j*vla oordning på det jag skriver.

 

jag ska ju skriva ett projektarbete,med datum i en spalt och vad jag gjort i en spalt och hur det har gått i en spalt.det får ju inte bli blandat!

mvh henrik 951

{EN VACKER DAG KOMMER ALLTING VARA LIKA ENKELT SOM DELL MEN MED DELL ÄR DET EN VACKER DAG REDAN IDAG!!}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju börja med att definiera antal spalter men du kan inte hoppa fritt mellan spalterna så länge du inte har skrivit något i dom tidigare.

 

Ett förslag är att du i ett annat tomt dokument skriver allt som du har tänkt att skriva och sedan kopiera in rätt text på rätt plats.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hulda Svensson

hej!

Jag har testat att skriva texten i ett annat dokument men det går inte det heller.var jag än klistrar in det så kommer det i första spalten.jag testade att kladdskriva lite,när jag fyllt spalt 1 så gick det över till spalt 2.Sen testade jag att sudda ut några bokstäver i spalt 1 men det förkortades i spalt 2,så hade jag suddat ut hälften i spalt 1 så hade spalt 2 blivit tom.

Varför?

Sen valde jag att det skulle vara en linje emellan varje spalt men det får jag itne heller.

 

mvh henrik 951

{EN VACKER DAG KOMMER ALLTING VARA LIKA ENKELT SOM DELL MEN MED DELL ÄR DET EN VACKER DAG REDAN IDAG!!}

 

[inlägget ändrat 2007-01-30 18:45:07 av henrik 951]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Om du vill ha en linje mellan spalterna så får du välja RITA i menyn (om du högerklickar på någonstans i verktygsfältet) och dra en linje lodrätt därefter.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hulda Svensson

 

Ok men hur gör jag med det andra problemet?

mvh henrik 951

{EN VACKER DAG KOMMER ALLTING VARA LIKA ENKELT SOM DELL MEN MED DELL ÄR DET EN VACKER DAG REDAN IDAG!!}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...