Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ingen IP adress


Aslan

Rekommendera Poster

Mitt internet har lagt av. Jag har bytt modem, testat med en ny dator. Då fungerar internet. När jag koplar in den gamla datorn igen så söker den efter ny Ip adress med det kommer bara ett meddelande om begränsad eller ingen anslutning. Modemet har kontak med nätverkskortet ( Lan lampan lyser). jag har prövat att ominstallera drivrutiner för moderkortet med integrerat nätverkskort men det hjälpte inte. jag har också väntat en halvtimme och prövat igen. inget har hjälpt.

Någon som har några fler förslag??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

när du klickar på din aktuella anslutning i kontrollpanelen så söker datorn och du får upp detta felmeddelande?

 

är allt ok i enhetshanteraren?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag försöker reparera anslutningen så kommer det meddelandet upp. I enhetshanteraren så visas det att nätverkskorten fungerar som dpm skall och Lan lampan lyser i modemet. Nu såg jag att mitt Panda antivirus har blockerat något just den dagen som internat upphörde. "Ip/TCP/UDP paket med rubriker med inkonsekventa data skyddat genom brandvägg. Kan det vara så at brandväggen har blockerat inkommande ip adress av någon anledning. Mystiskt. Skall höra med supporten på Panda

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det visade sig vara Panda Antivirusprogram som låg och blockerade ny ip adress av någon outredd anledning. jag avinstallerade Panda och laddade hem det igen och installerade om det. Sedan har det fungerat utan problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...