Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Göra en laptop till ren internet station


zniff

Rekommendera Poster

Hej,

 

Min DELL inspiron 3800 har väldigt lågt RAM minne (tror det är 130mb) och jag har tröttnat. Funderar på att slimma ner alla funktioner då jag enbart kör internet för det mesta (har 5GB hårdminne). Vilka steg kan jag ta för att mitt Windows 2000 och IEXplorer ska bli snabbare och driftsäkrare? (efter ca 5-7 uppstarter från standby måste den börja använda cache/hårddisk minnet) (Tror att jag har slängt mitt antivirus, och avser inte att ha något sådant.) Tack för all input!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har själv en Dell Inspiron 3800 med 128 Mb ram-minne och en hårddisk på 5Gb. Att köra den med win 2000 är helt förkastligt. Jag har provat och det gick inge bra. Jag kör nu Win ME som följde med när jag köpte datorn. Att köpa den datorn var det dummaste datorköp jag har gjort. Jag använder den numera bara för backup från min "riktiga" dator, en stationär Dimension 5050 som jag är mycket nöjd med förövrigt. Det du kan göra är att uppgradera ram-minnet så mycket som det går (har för mig att det inte går att ha så mycket minne i den datorn)och se till att inte ha så mycket program som startar automatiskt vid uppstart av Windows.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kommentar bara:

 

Det kanske inte hjälper så mycket, men försök i den mån det är möjligt att bygga en dator själv.

 

 

Om du måste välja ett "färdigmärke"...välj ALDRIG DELL.

Dell är inte bra. De duger, men de är inte bra.

|...ateist - javisst...|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Tror att jag har slängt mitt antivirus, och avser inte att ha något sådant.

 

JAG tycker det verkar vara dumt då du vad jag förstår hade tänkt ha internetet på denna!

 

MEN det är bara vad jag tycker!

 

Det man inte vet har man inte en aning om!.

Ha det!

Helren

Det finns många som anser det vara förmer att hållas för mästare än att vara det

AMD 939 2,25Ghz,1024 i Dual i Dual 533Mhz 320+80Gb,Nvidia 7600PCX PCI-E

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...