Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hejsan,,känner ni till Enigma


laurentius

Rekommendera Poster

software group?Skannade med spyhunter v2.8 och den hittade 2st Miror Toolbar,1st Netnucleus och 5 st Zlob.Trojan..Har kört alla virus-program som man kan ladda ner och även de som man scannar på nätet,men ingen ger utslag,är detta spyhunter en bluff?Någon som vet?Dessa ska ligga i registret

HKEY_cURRENT_uSER\S..Ska jag bara ignorera detta?

Tack på förhand//Laurentius

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack även du 927 för dina råd.Har AVG och SAS,Defender och Zon-Alarm som brandvägg(alla är gratisvarianter).Tankade ner idag även Antivir i panik efter beskedet om Zlob-trojaner.Ska jag ta bort det?Förstår inte riktigt skillnaden mellan vilka program man kan ha flera av och vissa som man bara ska ha en av för att undvika konflikt.MVH//Laurentius

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

antivirusprogram ska man man bara ha ett av, det är inte heller säkert att det går att installerat ett till även om man inaktverar det första.

antivirusprogrammen krockar och ge upphov konstiga fel.

 

jag antar att du menar windows defender, det är ju ett adware skydd så det går att köra aktivt på samma gång som ett antivirusprogram.

nu ska man komma ihåg att defendern ger inget vidare skydd men med tanke på att avg free inte alls stoppar adware så skadar ju inte defendern.

 

hur känsligt det är att använda flera aktiva antispywareprogram vet jag faktiskt inte för det så sällan det sker. däremot kan du ju ha många anspywareprogram installerade och endast scanna med dom.

jag använder bara antivir och kerio, det handlar mest om att inte klicka på ovälkomna filer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt råd 927,lätt hänt att man laddar ner en massa program i onödan och sedan hänger sig allt.MVH//Laurentius

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...