Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet Explorer låser sig?


tristan

Rekommendera Poster

Är det någon som känner till varför IE (både 6 och 7) så att säga "fastnar" och inte går igång efter ett tags väntan?

Om jag har varit ute o surfat, väntar 1/2 timme, och sedan klickar på någon länk i den sida jag har uppe i IE så händer absolut ingenting. Den bara ställer sig och söker, men går aldrig ut på nätet.

Jag måste stänga ned alla fönster och starta ett nytt för att få det att fungera.

Oerhört irriterande då man kanske ligger i ett forum o bevakar. Då måste man gå igenom hela inloggningsprocessen igen bla.

Har ZoneAlarm som brandvägg och "drar igen dörren" under tiden jag inte har någon aktivitet på nätet, men jag öppnar den igen före jag försöker uppdatera sidan på IE.

Har också Norton Antivirus program.

Kan de vara boven eller är det fler som har samma problem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jag använde ie7 ett tag och när jag hade flera flikar öppna och öppna en ny så rusa cpun iväg och inget eller väldigt lite hände.

detta kune även ske när jag starta ie inkl 5-7 flikar på samma gång.

då fick man stänga ner och starta om men detta va specifikt för ie7 och jag tror inte att detta är ditt problem

 

när detta sker, funkar uppkopplingen då till ex mailen eller någon annan snabb sida som tex google?

 

det kan va så att nätverkskoret somnar in efter en stunds inaktivitet. det beor på om och vilka energisparfunktioner som är valda

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta hände även när jag hade IE6 (uppgraderade igår) så det är inte problemet.

Allt annat funkar o map. nätverkskortet så vet jag inte hur jag kommer åt att ändra något där, men det kan hända på någon minut om jag har stängt brandväggen emellan.

Och som sagt, så fort jag startar en annan IE så fungerar den, otroligt nog.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...