Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med hårddisken igen


Per Oskar

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har tidigare haft problem med att min sekundära hårddisk krashar, köte den för ungefär tre år sen och den har lagt av med gämna mellanrum. Jag har visserligen alla filer jag behöver eller vill ha kopierade men är väldigt frustrerad över detta.

När jag försöker komma åt hårddisken via "Den här datorn" kommer ett medelande upp som säger "D:\ är inte tillgägnlig. Diskstrukturen är skadad och kan inte läsas".

 

Är det något man kan göra åt eller är det bara att köpa en ny hårddisk och hoppas på att den inte ha samma problem?

 

[inlägget ändrat 2007-01-14 18:09:37 av Per Oskar Blom]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Antingen har du otur med dålig kvalité eller så finns det något annat med din dator som gör att hårddisken går sönder. Det skulle kunna bero på att nätaggregatet inte lämnar ström kontinuerligt. Eller på att du inte stänger av datorn på rätt sätt.

 

Ta inte det som en förolämpning. Jag vet ju inte hur pass erfaren datoranvändare du är.

 

Hoppas mitt svar kan ge dig något.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bero på dålig kvalite på diskarna. Eller något i datorn som påverkar. t.ex nätagregatet kanske lämnar stöm ojämnt. Eller på användandet. Strömmen bryts innan windows avslutats.

 

Jag vet ju inte hurpass van användare du är. Hoppas svaret kan vara till någon nytta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...