Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hur blir jag av med e-mail med trojaner???

Häxa

Recommended Posts

Sen en vecka får jag varje dag ett mail med en bilaga som innehåller trojaner. Jag har inte öppnat bilagan men även om jag tar bort mailet så dyker den upp som gubbe i lådan.Det står : " price12-Jan-2007 " och har ingen avsändare. Varje dag kommer den med aktuell datum.Jag har kört ett program som tar bort trojaner och dylikt men det förbaskade mailet vill inte lämna mig ifred. HUR GÖR JAG FÖR ATT SLIPPA FÅ DEN ???? HJÄLP MIG !!!!

Hej

Det finns ju många olika program för detta ändamål!

Jag kör med Pop Tray och är f*rb*nnat nöjd!

http://www.poptray.org/index.php

Där kan du förhandsgranska,Blockera,Vidarebefodra mm mm!

Annars är en annan lösning att ta hem Incredimail där kan du spärra och återsända mailet så det ser ut som om det inte finns "din Mail"! Jag har denne också för detta ändamål och fungerar helt okej!

http://www.download.com/IncrediMail-Xe/3000-2367_4-10560195.html

GOD FORTSÄTTNING.

Ha det!

Helren

Det finns många som anser det vara förmer att hållas för mästare än att vara det

AMD Athlon Barton 2,25Ghz,1,5Gb 3x512 i Dual 120+80Gb,Radeon 9600

[inlägget ändrat 2007-01-12 16:17:09 av Helren]

du kan ju inte påverka att en annan dator skickar mail till dig.

det är ju snarare så att den datorn som skickar ut dessa mail är full med trojaner och maskar.

sen förstår jag inte vad du menar att det dyker upp, du menar att när du markerar mailet så ser du text i förgranskningsfönstret

har du ett antivirusprogram med mail scan?

vid svar ja: är du säker på att inkommande mailscan är aktiverat? (det ska va det som standard)

vilket antivirusprogram har du?

om du fortfarande av olika anledningar tror att det är trojaner i din dator så scanna den med ett program som heter avg antispyware

• 2 weeks later...

Förlåt att jag inte svarade tidigare. Det tog 2 veckor innan mejlet slutade att dyka upp. Har kört genom datorn 1g/dag. Själv har jag McAffe antivirus-program och den uppdateras kontinuerligt.Problemet var att den kom som massbrev och jag vågade inte öppna den en gång till. Själva mejlet var virus-scannat men inte bilagan vilket jag av förtåeliga skäl inte öppnade.

MVH

Hej

Vad jag menade med att mejlet dyker upp?Ja, den kom som massbrev med bilagan och i början slängde jag den utan att öppna. Varje dag slängde jag den, efter några timmar kom den tillbaks. Dagen efter kom den tillbaka med dagens aktuella datum. Efter 4 dagar ville kolla vad det envisa mejlet är för något så klickade på den. Mejlet var ok men jag varnades för bilagan eftersom den innehöll trojaner som antivirusprogram inte kunde få bukt med. Naturligtvis åkte hela mejlet ut men den kom tillbaka och så var karusellen igång.Har aldrig öppnat den.Men nu efter 2,5 veckans trakassering har jag haft lugnt i några dagar.

MVH

ok så med dök upp så mena du få mail plus att du tror att de mailen du tog bort skickades till dig igen.

är du helt säker på att det va samma mail?

tömde du mappen borttaget?

jag har aldrig fixat en dator som skickar ut mail så jag vet inte hur eller om man kan se detta genom att det tex skapas massa mail i utkorgen och att man i nästa steg kan se dessa i skickat.

nu vet vi ju inte om det verkligen är detta som sker i din dator.

bilagan scannas alltid men du ska inte tro att alla trojaner upptäcks av just det antivirusprogram som just du använder. många sätter för stor tro till antivirusprogrammen.

sen så är det mycket möjligt att antivirusprogrammet eller windows varnar när många mail ska skickas och det inte är du som gör det

det är även mycket möjligt att det finns ett spamfilter som du kan aktivera. jag kan logga in på telias webbmail och aktivera det, det är en nackdel och det är att ok mail läggs i skräppostmappen så jag kollar (och tar bort) vilka mail ligger där rätt så ofta

det är rätt så lätt att veta om man har trojaner/maskar/adware i datorn genom att ha full koll på vilka program som startar med windows.

jag tycker att du borde scanna datorn med ett annat program, då kan du välja bitdefenders online scan. den rensar bort och när allt är klart så får du en möjlighet att spara den loggen på vad bitdefender hitta och tog bort.

då får man en koll på om och vilka problem som finns. om du gör detta så posta den loggen här

en fördel innan man scannar datorn är att rensa ut skräpfiler så det inte tar så lång tid. tex så har man tusentals filer i i temp mappar och tillfälliga internetfiler

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...