Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny hårddisk eller nytt ramminne?


MarcusofaDown

Rekommendera Poster

MarcusofaDown

Har lite saker som jag funderar över... Sitter med en dator med blott 512 DDR-ram och jag känner att det börjar bli dags att uppgradera, som ni säkert förstår. Saken är dock den att datorn även låter förbaskat högt. Har testat vaddering i burken för att dämpa ljudet, har även köpt ny burk men ingenting fungerar. Detta har lett mig till slutledningen att det troligtvis är disken som jag har min Windows-installation på som börjar ge sig. Den har trots allt ett antal år på nacken.

 

Således har jag huvudbry kring vad jag behöver lägga mina pengar på. En ny disk innan den gamla kraschar för gott (vilket även skulle leda till, som jag tror i alla fall, en avsevärt tystare maskin), eller mer ram-minne vilket kan gjuta nytt liv i datorn. Vad tycker ni jag ska lägga pengarna på?

 

Har för övrigt tittat på en Samsung-disk, 250GB för runt 650:- (http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=893079&ReferId=7). Har hört att Samsung har väldigt tysta diskar, är detta något som ni håller med om?

 

Tacksam för alla åsikter!

 

[inlägget ändrat 2007-01-09 12:52:07 av MarcusofaDown]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog satsa på ny hårddisk eftersom den håller på att paja.

 

Låt datorn göra jobbet

 

~~~

(´_`)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Håller med ovanstående talare!

 

Minnet kan du ta sedan,men rasar disken så är det kanske Goodbye med det du har på denna!

 

GOD FORTSÄTTNING.

Ha det!

Helren

Det finns många som anser det vara förmer att hållas för mästare än att vara det

AMD Athlon Barton 2,25Ghz,1,5Gb 3x512 i Dual 120+80Gb,Radeon 9600

 

[inlägget ändrat 2007-01-10 19:31:40 av Helren]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...