Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Fel CD/DVD skiva i läsaren"


majsan67

Rekommendera Poster

Sätt i original CD 1 skivan...... Detta meddelande får jag när jag försöker starta ett spel. Spelet är ingen piratkopia utan är köpt i affären, helt nytt.

 

Varför blir det så??? Jag hittar ingen lösning. Har också provat på andra datorer men får samma meddelande på dom.

 

Svaret jag fick i affären var att det blir så ibland och jag kunde få pengarna tillbaks, men jag har ju köpt spelet för att jag vill ha det..

Eventuellt kan det ligga något program som ska blocka brända piratkopior i min dator, men detta är ju som sagt ingen kopia utan original.

 

Någon som har någon bra lösning så vore jag jättetacksam :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket spel är det?

Finns det någon brännare installerad på datorn kan spelet vägra att installeras eller köras.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är spelet Desperate Houswifes :) fick av sonen i julklapp.

Jag har brännare installerat, men jag har aldrig haft dessa problem förut. Har även provat på barnens datorer som bara har 1 cd-läsare och samma sak händer på dom.

 

Har även laddat ner en fix för att köra utan cd-stöd, då startas spelet upp i ungefär 4 sek för att sen stängas ner.

 

Tycker dock inte att jag ska behöva använda mig av såna opålitliga filer för att spela ett köpt spel.

Har fått tips om att stänga ner alla aktiva processer utan dom nödvändiga och sen prova, ska kolla om detta hjälper...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag rekommenderar en K R A C K.

Jag är medveten om att det är omoraliskt att stödja dessa filer, men tyvärr resulterar ofta piratkopieringsskydd i buggar som gör att legalt köpta spel inte ens startar.

 

 

Den enda rimliga lösningen vid ett sådant problem är att ladda ned ett K R A C K stavat med ett C i början istället för ett "K".

 

Så är det bara.

Prince of Persia har ett liknande problem som gör att det inte går att spela utan C R A C K.

 

 

Ladda ned ett c r a c k och njut av din sons julklapp och skit i vad folks säger om c r a c k s.

Om ett c r a c k används för ett lagligt införskaffat spel är det helt lagligt.

 

Det mest lagliga sättet att lösa detta på är dock att anmäla detta till tillverkarna av det aktuella spelet och HOPPAS på att de släpper en PATCH som löser problemet. Detta händer dock bara när fler än en rapporterat ett fel i spelet och därför är det lättast att satsa på en C R A C K.

|...ateist - javisst...|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...