polo Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 Hej! Jag försöker skapa DVD-skivor för visning av foton på TV:n med hjälp av Photoshop Elements 3.0, men bildkvaliten blir inte bra! Programmet verkar ställa ner upplösningen när jag skapar bildspel för DVD. Frågan är: kan jag någonstans själv påverka vilken upplösning bilderna ska ha? Tacksam för svar! (Frugan börjar undra om det var så smart av mig att skaffa digitalkamera...) Tommy Link to comment Share on other sites More sharing options...
eienar Posted December 30, 2006 Share Posted December 30, 2006 Köp ett riktigt bildspelsprogram Tex http://www.photodex.com/products/proshowgold/ Jag lovar att din fru blir helnöjd med undantag för de nätter som du fångas av nöjet att göra bildspel. Elements är inget bra då det gäller TV. Programmet finns i en demoversion, så tveka inte. Lycka till Eie [inlägget ändrat 2006-12-30 23:57:05 av Eie] [inlägget ändrat 2006-12-30 23:57:51 av Eie] Link to comment Share on other sites More sharing options...
polo Posted December 31, 2006 Author Share Posted December 31, 2006 Tack! Jag ska testa programmet du rekomenderar. Gott Nytt År! Tommy Link to comment Share on other sites More sharing options...
eienar Posted December 31, 2006 Share Posted December 31, 2006 GOTT NYTT FOTOÅR! Hör gärna av dig när du testat. Eie Link to comment Share on other sites More sharing options...
molle98 Posted December 31, 2006 Share Posted December 31, 2006 MemoriesOnTV 3 blir bilderna kanon.Även på vå 42 plasma TV. http://www.codejam.com/ Kolla om din DVD spelare tar jpg bilder. I så fall kan du även bara dra in bilderna på skivan vid bränning. mvh max12 Link to comment Share on other sites More sharing options...
polo Posted January 1, 2007 Author Share Posted January 1, 2007 Tack för tipset! Jag ska kika och se om det finns någon testversion. Tommy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.