Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Explorer 7


cege42

Rekommendera Poster

Jag har nyligen installerat Explorer 7.0

Efter att ha varit inne och surfat, och sätter datorn i vänteläge eller viloläge, så går det inte att ansluta längre. Det enda sättet är att starta om datorn, då fungerar det normalt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Bredband 2,5 Mbits via kabel.

Detta fel kom direkt efter uppdateringen. Jag har aldrig tidigare råkat ut för detta.

Kan det inte vara något med de avancerade inställningarna i explorer.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej cege42, jag har själv råkat ut för samma sak och har då höger klickat på nätverks iconen nere vid klockan, och sen valt reparera, sen har var det OK att koppla upp sig utan att bota om datorn, hoppas att det kan ge lite hjälp. jag önskar samtidigt alla som läser det här, en riktigt

God Jul & Ett Gott Nytt År.

Mvh d.ericsson

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jag hade tidigare telia gruppanslutning lan och då kunde datorn va i viloläge i en timme och när man väckte upp den så funka uppkopplingen ok.

nu har vi fått telia fiberlan och då räcker det att den går ner i viloläge några min så blir jag tvungen att inaktivera>aktivera den aktuella nätverksanslutningen. om man reparerar så blir det nog samma resultat.

eftersom jag då får ip 169 så tror man ju att det är nåt större fel men så va alltså inte fallet.

att försöka övertyga telia om detta och att nåt troligtvis är fel/skillnad har jag gett upp hoppet med trots att jag vet att man bytt ut hårdvara iom uppgraderingen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ambw!

Det hjälpte tyvärr inte. Jag får väl kontakta min nätverksleverantör.

 

Jag önskar dig och alla andra en

God Jul och ett Gott Nyt År!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej 927

 

Jag får väl kontakta min nätverksleverantör.

 

Jag önskar dig och alla andra en

God Jul och ett Gott Nyt År!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jag ska lägga in 7an i morrn och testa lite.

eftersom det funkar med andra webbläsare så är ju inget fel på nätverk/ipadress.

detta verkar mystiskt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske har missförstått mitt problem. Jag har inget problem med viloläget, det fungerar som det ska. Problemet är att när jag har haft datorn i viloläge och skall ut på nätet så går det inte, jag får ingen anlutning till de sidor jag söker.

Detta problem uppstod när jag installerade IE7. Jag installerade Firefox och det fungerar perfekt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...