Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

lång tid för ikoner


fjädern

Rekommendera Poster

Efter att ha kört en uppdatering på mitt Kodak-program (digitalkameran )så har jag märkt att det tar lång tid (1-2min ) för ikonerna att komma upp på bildskärmen när jag startar datorn. Vad kan ha hänt och vad gör jag åt det?

 

Mvh Fjädern.

 

[inlägget ändrat 2006-12-17 16:33:25 av fjädern]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Start->Kör->msconfig

 

Gå in på autostarten och stäng ner de program du inte behöver autostarta.

 

Om kodak-programmet körs i bakgrunden vid start är det förmodligen det som suger kraft. Stäng ned det bara. Du behöver det ändå inte förrän du använder kameran.

|...ateist - javisst...|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jepp samma tanke hade jag.Jag gick in under autostart och bokade av Kodak Software Update Agent Då får jag ett meddelande när jag startar om datorn att jag ändrat tillfälligt i Systemkonfigurationen och blir ombedd att gå in under Allmänt> och bocka i Normal Start..Jag gör så och vad händer...Nästa gång ligger samma jävla skit där igen.."suck"

Mvh Fjädern

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag försökte att göra en systemåterställning för att se om det eventuellt skulle hjälpa..MEN det gick inte att göra en återställning till en tidigare kontrollpunkt.Vad har hänt??

Mvh Fjädern

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meddelandet om tillfällig ändring i Systemkonfigen är normalt, men det ska du totalt ignorera.

 

Det visas bara första gången du startar om datorn efter ändring.

 

Gå in i msconfig, stäng ned kodak, starta om och strunta i att bocka för normalstart.

________

Ang återställningen vet jag inte.

Du, någon eller något har kanske stängt ned återställningen eller sänkt utrymmesgränsen för det till den grad att det inte går att återställa.

|...ateist - javisst...|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...