Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärmproblem vid spel


fronne

Rekommendera Poster

Hej.

jag har ett stort problem. För cirka en månad sedan så började jag köra spelet Half-Life 2 efter att ha kört en bit så stannade spelet, skärmen stängdes av och sedan fortsatte spelet men med en grå bild på skärmen. Nu har samma sak hänt när jag spelar Need for speed carbon. Den kommer cirka var tionde minut. Vad ska jag göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatera grafikkortets drivrutiner.

 

/*---------------------------------------*/

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej tack..kan du säga hur jag ska göra för att updatera också? för att sist så pajade ja lite av datan hehe.. ja har grafikkortet NVIDIA Nforce

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har nu uppdaterat drivrutinerna men det fortsätter att stanna..men denna gång tog det längre tid. Vad ska jag göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det gör den inte. Ok lite mer komplicerat händer så nu berättar jag i detalj:

Först spelar man i ca 10 min vanligt, sedan så stannar spelet skärmen stängs av och ljudet hackar, efter 10 sek så funkar spelet igen. Och andra gången som kommer kanske 7 min senare då så stannar spelet och skrärmen sstängs av MEN denna gång så fortsätter spelet med bara en grå ruta och titta på. Fast ja har kommit på att ja kan ta ctrl+alt+del och sen stänga av spelet på aktivitetshanteraren, och ändrat skärmstorleken igen efter spelets upplösning. Men efter jag har fixat allt så kan jag inte starta spelet igen för det står att programet måste stängas varje gång jag trycker på ikonen så jag måste starta om datan och sen fungerar det.

Det var allt :P

 

Hjälp tack :/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...