Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med ljud


deepdiver

Rekommendera Poster

Jag har problem att få ljud ur min burk det är helt tyst inget skrap eller knaster eller några andra typer av ljud.När jag ska spela upp tex en låt som ligger i biblioteket i Win Media player så står det:

Det går inte att spela upp filen på grund av ett problem med ljudenheten. Det finns eventuellt inte någon ljudenhet installerad på datorn, ljudenheten används kanske av ett annat program, eller också fungerar inte enheten som den ska.

Det fungerar att titta på film men ljudet är borta även då.

Jag har provat med både VLC och Winamp och det är samma sak.

Jag trodde att det var något virus men jag har kört lite olika progarm

och lite spyware som är borttagna nu verkar inte vara problemet.

 

Det verkar vara något annat program som blockerar ljudkortet.

Finns det någon som har en aning om vad felet kan vara

och hur man kan fixa det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du något ? i enhetshanteraren på ljudkortet ? Prova att ta bort ljudkortet i från enhetshanteraren .Har du tur skall datorn hitta drivrutinerna till ljudkortet vid omstart. mvh molle98

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också problem med ljudet. Förmodligen så har jag satt kontakten från högtalarna i fel uttag på datorn.

 

Enligt kontrollpanelen så finns det ljud. Högtalarna funkar.

/Maria

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Andersson

Högerklicka på "den här datorn" välj egenskaper Maskinvara enhetshanteraren kolla nu om det finns några gula markeringar utropstecken i listan i så fall fattas det drivrutiner till den hårdvaran. Testa i vilket fall som helst att installera om de senaste drivrutinerna till hårdvaran ni har problem med.

 

[inlägget ändrat 2006-12-18 10:33:58 av Mikael Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...